جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمدکارگر شورکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران یزد، با تاکید بر ضرورت رسیدگی به محرومان و فقرا، گفت: رفع محرومیت از مستضعفان جامعه نیازمند تفکر و اقدام انقلابی مردم و مسئولان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی در نشست معاونان حوزه خواهران یزد اهم مسائل فرهنگی، آموزشی و پژوهشی هر یک از معاونت ها را یادآور شد و از زحمات معاونان و کارشناسان در طول یکسال گذشته قدردانی کرد.

وی جمع بندی عملکرد یکسال گذشته و بررسی نقاط قوت برنامه ها و برنامه ریزی برای ارتقای محتوای عملکرد را برای سال جدید خواستار شد و بر اجرای مصوبات نشست های قبلی تا حصول نتیجه تأکید کرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد در بخش دیگری از این نشست گفت: آن چیزی که در پایان سال و ورود به سال جدید به صورت یک فرهنگ عمومی در بین مردم دیده می شود، نشاندن لبخند شادی و رفع محرومیت از چهره مستضعفان و فقراست که در این زمینه برخی دستگاه های متولی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره) فعالیت های چشمگیری داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی تصریح کرد: برای تسریع در کمک رسانی به محرومان و فقرا، دارا بودن  انگیزه و روحیه انقلابی مردم و مسئولان برای اقدام و عمل، حرف اول را می زند.

وی به بیان حدیثی در این رابطه از پیامبر اکرم(ص) پرداخت و افزود: خداى تعالى به ابراهيم عليه السلام وحى فرمود: «خَلَقتُكَ وَ ابتَلَيتُكَ بِنارِ نُمرودَ، فَلَوِ ابتَلَيتُكَ بِالفَقرِ و رَفَعتُ عَنكَ الصَّبرَ فَما تَصنَعُ؟ قالَ إبراهيمُ عليه السلام: يا رَبِّ، الفَقرُ إلَيَّ أشَدُّ مِن نارِ نُمرودَ. قالَ اللّه تَعالى: فَبِعِزَّتي و جَلالي، ما خَلَقتُ فِي السَّماءِ وَ الأَرضِ أشَدَّ مِنَ الفَقرِ» یعنی تو را آفريدم و به آتش نُمرود آزمودم . اگر تو را به فقر بيازمايم و به تو صبر ندهم، چه مى كنى؟ ابراهيم عليه السلام گفت: «پروردگارم! نزد من، فقر سخت تر از آتش نمرود است و خداى ـ تعالى ـ گفت: «پس به عزت و شكوهم سوگند! در آسمان و زمين، سخت تر از فقر نيافريده ام.

مدیر حوزه علمیه خواهران یزد ابراز کرد:  ما باید با احساس مسئولیت در مقابل فقرا و محرومین بتوانیم  بخشی از نیازهای آنها را فراهم کنیم.

 

انتهای پیام / ۳۱۳/۴۷

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha