پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شیخ الازهر گفت: این گونه نیست که مسیحیان هدف تررویست ها باشند، بلکه هدف آنها از بین بردن امنیت و ثبات مصر و ایجاد فتنه و جنگ داخلی میان مسلمانان و مسیحیان مصر است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در پی وقوع دو انفجار تروریستی در دو کلیسای مصر و کشته شدن شماری از شهروندان مسیحی این کشور، احمد الطیب شیخ الازهر در سخنان خود در تلویزیون مصر ضمن تسلیت به مسیحیان و کلیسای مصر تاکید کرد: تروریسم سیاه میان مسلمان و مسیحی فرق نمی گذارد و تنها هدف آنها امنیت و ثبات مصر است و البته مردم مصر نیز در برابر سختی ها و مشکلات، اهل صبر و بردباری هستند.

وی افزود: این گونه نیست که مسیحیان هدف تررویست ها باشند، بلکه هدف آنها از بین بردن امنیت و ثبات مصر و ایجاد فتنه و جنگ داخلی میان مسلمانان و مسیحیان مصر است تا دشمنان ما بتوانند توطئه خود را پیاده کنند.

شیخ الازهر ادامه داد: هیهات و هیهات که تروریست ها بتوانند به هدف خود از این توطئه دست بیابند؛ چراکه مصر در طول تاریخ خود بارها در معرض چنین توطئه هایی قرار گرفته است و در هر بار دشمنان از نابودی مصر و نا امید شده اند.

وی تاکید کرد مردم مصر نیز همواره اهل صبر و ایستادگی بوده اند و این گونه حوادث نمی تواند در وحدت و یکپارچگی مردم تاثیری داشته باشد و من به مردم مسلمان و مسیحی مصر می گویم که در کنار برادران مصیبت دیده خود بمانید و با آنها همدردی کنید و از درد و رنج آنها بکاهید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha