شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام علی غفاری

حوزه/ در حال حاضر بزرگترین نعمت ما در جامعه اسلامی، نعمت ولایت فقیه است و ما به عنوان شیعه امیرالمومنین(ع) باید حمایت عالمانه، آگاهانه از ولایت داشته باشیم تا نظام دچار آسیب نشده و توطئه های دشمنان خنثی گردد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري «حوزه» در مازندران، حجت الاسلام والمسلمين علي غفاري در جشن ولادت امام علي(ع) که با حضور كاركنان مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مازندران و در محل سالن اجتماعات این اداره برگزار شد، اظهار داشت: 13 رجب روز میلاد امیرالمؤمنین امام علی(ع) و روزی مبارک است؛ همان طور که برخی ماه ها مانند ماه رمضان، برخی اماکن مانند کعبه، برخی ساعت ها مانند سحرگاهان و... .مبارک است.

مدير حوزه علميه خواهران مازندران، افزود: خداوند به امیرالمؤمنین(ع) جایگاه و عظمت والائی داده، به گونه ای که ایشان تنها کسی است که لیاقت پیدا نمود تا در خانه کعبه متولد شود؛ البته ممکن است برخی شبهه کنند که این با عدالت پروردگار سازگاری ندارد، که باید در پاسخ آنها باید گفت، فضایل و برتری را خود افراد هستند که در میدان عمل و عبادت به دست می آورند؛ هرچند قدرت نهایی از آن خداوند متعال باشد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که در حال حاضر و به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهداء، تمام امکانات برای توسعه و ترویج سیره و سنت اهل بیت(علیهم السلام)  فراهم شده است، گفت: باید تلاش بیشتری برای حفظ ارزش هاي ديني داشته باشیم.

حجت الاسلام و المسلمین غفاری تصریح کرد: هر چند در حاکمیت جمهوری اسلامی چه در زمان حضرت امام خمینی(ره) و چه در زمان مقام معظم رهبری، دغدغه اصلی تمام دولت ها، احیاء و اجرای احکام و دستورات اسلام ناب محمدی و سیره و سنت ائمه اطهار(ع) و ارزش های دینی بوده، اما انتظار ما در برخی زمان ها و برخی دولت ها، بیشتر بوده است.

وي خاطرنشان کرد: گرامیداشت ایام و مناسبت های دینی و به خصوص ولادت اهل بیت(علیهم السلام)، فرصت مناسبی است تا به مرور تاریخ اسلام پرداخته و حوادث آن را بررسی کنیم که چگونه امتی که پیامبر(ص) را درک نمود و در واقعه غدیر حضور داشتند، بعد از رحلت پیامبر(ص)، آن حوادث را آفریده و مسئله شورای خلافت و ... را مطرح کرده و  امیرالمؤمنین(ع) را 25 سال خانه نشین کردند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان مازندران تأکید کرد: تاریخ ثابت نموده که اگر مردان خدا توسط انسان های ظالم، گوشه نشین شده و از حق مسلم خود باز بمانند، به خاطر غفلت و بی بصیرتی مردم آن جامعه بوده است؛ لذا باید در حال حاضر از تاریخ عبرت گرفته و در میدان عمل حضور فعال و بصیرانه داشته و مراقب توطئه های دشمنان به خصوص در امر ولایت فقیه باشیم.

وي در پايان خاطر نشان كرد: در حال حاضر بزرگترین نعمت ما در جامعه اسلامی، نعمت ولایت فقیه است و ما به عنوان شیعه امیرالمومنین(ع) باید حمایت عالمانه، آگاهانه از ولایت فقیه داشته باشیم تا نظام ما دچار آسیب نشده و توطئه های دشمنان خنثی گردد.

انتهاي پيام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha