پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی

حوزه/ استاد تفسیر حوزه بیان کرد: یکی از مهمترین مسایلی که امروز در عرصه رسانه‎ای و فرهنگی وجود دارد این است که متاسفانه هنوز ظرفیت‎های عالی حوزه و مرجعیت به خوبی منعکس نشده است زیرا برکات و خدماتی که بزرگان حوزه به مردم و جامعه و کشور خود داشته‎اند قابل انکار نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام والمسلمین سیدباقر گلپایگانی در دیدار با مدیران جهاددانشگاهی واحد استان قم گفت: شهر قم شهر عش آل محمد(ع) و شهری است که شالوده آن را معنویت و مکتب اهل بیت(ع) تشکیل داده است.

وی افزود: یکی از مهمترین مسایلی که امروز در عرصه رسانهای و فرهنگی وجود دارد این است که متاسفانه هنوز ظرفیتهای عالی حوزه و مرجعیت به خوبی منعکس نشده است زیرا برکات و خدماتی که بزرگان حوزه به مردم و جامعه و کشور خود داشتهاند قابل انکار نیست.

استاد حوزه اظهارکرد: پیش از حضور آیتالله شیخ عبدالکریم حائری، شیخ موسس، شهر قم دارای هیچ امکاناتی نبود؛ ایشان اولین کسی بودند که در قم بیمارستان ساختند و سپس اقدام به ساماندهی اموراتی چون ساخت قبرستان و ساماندهی اطراف حرم و امورات مردم شدند.

وی گفت: پس از ایشان نیز بزرگانی چون آیتالله العظمی بروجردی(ره) و شاگردان ایشان نیز این مسیر را به خوبی ادامه دادند و با ساخت بیمارستانها و مراکز علمی و کتابخانهها و مدارس علمیه و آموزشی و تشویق مقلدان سرشناس به ساخت مراکز تولیدی و کشاورزی و خیریه سهم عمده ای در شکل دهی به قمی شدند که امروز چشم دنیای اسلام به تولیدات علمی اوست.

حجت الاسلام والمسلمین گلپایگانی بیان کرد: شاید امروز مردم قم ندانند که بیمارستان نکویی به امر آیتالله العظمی بروجردی ساخته شده است؛ بسیاری از مراکز علمی و فرهنگی و مساجد و حسینیه ها و مراکز خیریه و اجتماعی قم همگی به دستور علما ساخته شده است و امروز نیز علما و مراجع به خدمت رسانی به مردم مشغول هستند.

وی گفت: متاسفانه اکثر مردم از این خدمات آگاه نیستند و باید با روش های مختلف از جمله برنامههای علمی و فرهنگی و هنری و چاپ کتب نفیس از جمله کتاب حریم حرم که به همت جهادانشگاهی واحد استان قم تولید شده است در زمینه ارایه الگویی که بزرگان و علمای حوزه در قم ایجاد کردند گام بردارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha