سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فاضلیان

حوزه/ اگر کسی تمام عمرش را به نماز خواندن بگذراند و تمام روز های عمرش را روزه دار باشد، ولی ولایت نداشته باشد، نه نمازی از او قبول می شود و نه روزه ای.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام والمسلمین سید حسن فاضلیان، شامگاه سه شنبه در جشن ولادت مولای متقیان امیر مومنان علی(ع)، در مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان، گفت: در مورد زمان و مکان ولادت امیر المومنین(ع)، بین دانشمندان شیعه هیچ اختلافی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: حضرت علی(ع) مولود کعبه بودند و حتی شهادت ایشان در محراب عبادت بود که این خود نمایان گر زندگی نورانی ایشان است که زندگی خود در این دنیا را از کعبه و خانه خدا شروع کرده و در محراب عبادت به مقام رفیع شهادت رسیدند.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان با اشاره به القاب امیر مومنان علی(ع) تصریح کرد: در مناقب ابن شهر آشوب آمده است که ایشان دارای 750 لقب هستند و در قرآن مجید نیز برای ایشان دارای 300 اسم و لقب آمده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان در ادامه با  اشاره به ولایت حضرت علی(ع) گفت: او امیر مومنان است و ولایت مخصوص این ولی نعمت است و بزرگ ترین شاهد بر این مطلب شهادت ما نسبت به ولایت ایشان در اذان است.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان با اشاره به مسئله فقهی صحیح و اعم گفت: در فقه مسئله ای وجود دارد با عنوان صحیح و اعم که علما موردی همانند نماز را مثال قرار می دهند و بنا بر نظریه صحیحی ها به نماز صحیح نماز اطلاق می شود و به نظر اعمی ها نماز غلط نیز نماز نامیده می شود.

وی در ادامه افزود: این مسئله نیز در بحث ولایت جاری و کسی که بی ولایت امیر مومنان علی(ع) عبادت انجام می دهد، عبادتش صحیح نیست و با توجه به نظر علمایی که در فقه به صحت رای داده اند کسی که بی ولایت است اصلا عبادتی انجام نداده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران همدان ادامه داد: امام باقر(ع) می فرماید اسلام بر پنج پایه استوار است، نماز، روزه، حج، زکات و ولایت؛ حضرت در ادامه می فرمانید ولایت از امور دیگر مهم تر است چون کلید رسیدن به آنهاست.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان ادامه داد: اگر کسی تمام عمرش را به نماز خواندن بگذراند و تمام روز های عمرش را روزه دار باشد، ولی ولایت نداشته باشد، نه نمازی از او قبول می شود و نه روزه ای.

حجت الاسلام والمسلمین فاضلیان در پایان توصیه کرد: ذکر امیر مومنان(ع) را زیاد بر زبان بیاورید، چون این ذکر عبادت است. همچنین به پدرانتان احترام زیادی بگذارید، پیامبر اکرم (ص) در این رابطه می فرماید در چهار مورد درهای نزول رحمت الهی باز می شود نخست هنگام نزول باران، دوم هنگام باز شدن در های کعبه، سوم هنگام جشن عقد و عروسی و چهارم آن زمانی که فرزند با مهربانیت به صورت پدر نگاه کند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha