پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
برگزاری جشن میلاد پرشور امام علی (ع) در حیدرآباد

حوزه/ شیعیان هندی روز گذشته جشن میلاد امیرالمومنین علیه السلام را در نواحی مختلف شیعه نشین در حیدرآباد درحالی برگزار کردند که امسال این جشن با یکی از اعیاد هندوها مصادف شده بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از telanganatoday، شیعیان هندوستان روز گذشته جشن میلاد امیرالمومنین، حضرت علی (ع)، امام نخست شیعیان را در نواحی مختلف شیعه نشین در حیدرآباد درحالی برگزار کردند که امسال این جشن با یکی از اعیاد هندوها مصادف شده بود.

جامعه شیعیان هند امسال با حضور در خیابان‌های شهرها و روستاهای مختلف حیدرآباد ولادت حضرت علی (ع) رهبر و مولای شیعیان را جشن گرفتند. ایستگاه‌های غذای نذری نیز در مناطق مختلف حیدرآباد از جمله دارالشفاء، زهرانگار، علی‌جاه، کوتلا، یکتپرا ، ایملیبون و دبیرپورا برپا شده و از مردم پذیرایی کردند.

صفوف راهپیمانان شیعیان نیز از مناطق مختلف حیدرآباد به سمت تپه مولا علی در مالکاجگارا، یکی از اماکن مقدس شیعیان در هندوستان حرکت کردند. شرکت کنندگان در راهپیمایی با وجود تدابیر شدید امنیتی توانستند سرانجام در اواخر شب با گذر از محله‌های مختلف، خودشان را به کوه مولا علی برسانند.

الطاف حیدر رضوی از مجلس اتحاد مسلمین هندوستان در دارالشفاء از شیعیان شرکت‌کننده در جشن میلاد استقبال به عمل آورد، در حالی که دیگر روحانیون برجسته شیعیان از جمله عنایت علی باقری، حمید حسین جعفری و سایرین در مکان‌های مختلف حیدرآباد به استقبال مردم رفتند.

جوانان هندی در حالی که پیراهن‌ها و لباس‌های قرمز به تن داشته و پرچم‌هایی با اسامی ائمه به ویژه امام علی (ع) در دست گرفته بودند سوار بر موتورسیکلت‌ها از ساعت 4 بعدازظهر به بعد در صفوف به هم چسبیده در خیابان‌ها به حرکت درآمدند. چندین حزب سیاسی و گروه‌های مذهبی، اجتماعی نیز با ایجاد ایستگاه‌های مختلف، حضور راهپیمایان میلاد امام علی (ع) را خوش‌آمد گفتند.

با این حال از آن جهت که امسال در منطقه دیگر شهر جشن هامون جایانتی برگزار شده بود، شیعیان از ساعت 6 به بعد اجازه عبور از رودخانه موسی را داشتند.

شایان ذکر است امسال سیزدهم رجب سالروز مولود کعبه حضرت علی (ع) با سالروز میلاد هانومان (خدای حیوانی در اساطیر هندی) و جشنواره هانومان جایانتی همزمان شده است. به همین منظور نیز پلیس حیدرآباد از رهبران دو گروه خواسته مراسم مذهبی‌شان را در فضایی آرام و مسالمت آمیز و به دور از اغتشاش و اهانت مذهبی به یکدیگر برگزار کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha