پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل

حوزه/ عضو خبرگان رهبری ، تقویت بُعد اخلاص انسان معتکف را، مهم ترین رهاورد حضور در اعتکاف دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید رحیم توکل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک عملی مورد قبول پروردگار متعال است که در درجه اول مخلصانه و برای کسب رضای الهی باشد و در مراسم اعتکاف ، زمینه و بستر انجام عبادت های مخلصانه بیشتر فراهم است.

وی همچنین با اشاره به این که مراسم معنوی اعتکاف محل حضور ملائکة الله است، گفت: اگر عزت و اعتبار و دنیا و آخرت می خواهیم آن را در سایه بندگی خدا و عنایات اهل بیت(ع) باید جستجو کنیم و در اعتکاف این فرصت برای انسان فراهم می شود که ارتباط بهتری با خدا برقرار کرده و نیز با ائمه اطهار(ع) رشته محبت و توسل خود را مستحکم تر کند.

این استاد حوزه با بیان این که عمر انسان به سرعت در حال طی شدن است، افزود: خوشبخت کسانی هستند که از لحظات عمر خود در مسیر طاعة الله استفاده کرده و در مسابقه بندگی روسفید و ممتاز باشند.

وی فرصت اعتکاف را بسیار ارزشمند دانست و گفت: اگر انسان غافلانه به زندگی دنیا بنگرد، بهطور قطع در آخرت نیز دستش کوتاه می شود و در این بین ، حضور در مراسم معنوی اعتکاف ، زمینه ای فراهم می کند که ما ولو برای چند روزی هم که شده از دایره غفلت این دنیا خارج شده و از منظری دیگر به دنیا و حرکت آن بنگریم و در نهایت این که خود را از تعلقات دنیوی جدا کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha