چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
 آیت الله نوری همدانی

حوزه/ اگر مسلمانان و مسئولین کشور از اقتدار و قدرت لازم برخوردار بودند، نمی بایست دشمنان و نخست وزیر انگلیس و وزیر امورخارجه آمریکا در منطقه ارز اندام کرده و به خود جرأت می دادند به منطقه نزدیک شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی  پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از نیروهای دریایی سپاه با بیان اینکه دین تاکید فراوانی برعزت و اقتدار ملت مسلمان در برابر جبهه کفر دارد، اهمیت این موضوع و تقویت آن را در شرائط کنونی ضروری دانستند.

این مرجع تقلید افزودند: اگر مسلمانان و مسئولین کشور از اقتدار و قدرت لازم برخوردار بودند، نمی بایست دشمنان و نخست وزیر انگلیس و و زیر خارجه آمریکا  آمریکا در منطقه ارز اندام کرده  و به خود جرأت می دادند  به منطقه نزدیک شوند.

ایشان افزودند:  باید آحاد کشور و مسئولین نظام همیشه در مقابل دشمنان آماده جهاد و شهادت باشند و از موضع قدرت و اقتدار با آنها سخن گویند، باید در مقابل همه دشمنان آمادگی خود را حفظ کنیم وکوچکترین ترسی به خود راه ندهیم.

 این مرجع تقلید بیان داشتند: اسلام برای تحصیل قدرت عواملی را برشمرده است، تقویت ایمان و تقوا، ترویج فرهنگ جهاد و شهادت، تقویت روحیه انقلابی و خود باوری، علم آموزی و تعقل در مسائل مختلف از جمله این اموراست.

معظم له با بیان اینکه علم و عقل با هم فرق دارد عنوان کردند:عقل به معنای تشخیص  حق از باطل است، کسی که عقل دارد علم دارد و  می تواند حق را از باطل تشخیص دهد.

 ایشان با تاکید براین که اساسا  این طور نیست که هرکسی علم دارد، بصیرت دارد، اظهار داشتند: سیاست و مدیریت اصول دیگر اسلام است؛ سیاست اسلام این است مسلمانان نباید فقیر، ظالم و جاهل باشند.

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: یکی از مسائل که اسلام  برآن تاکید دارد، بحث امامت و در زمان غیبت امام(ع)، جانشینی ایشان به وسیله عالمان دین و در رأس آنها ولی فقیه و مجاهدت علیه مستکبران است، که باید به این مسائل دقت بیشتری داشته باشیم.

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha