جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله دستغیب

حوزه/ توليت آستان حضرت شاهچراغ، با بیان این که اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خداست، گفت: راز و نياز و عبادت باعث از بين رفتن هواي نفس شده و انساني مجاهد را تربيت خواهد كرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز، آیت الله دستغیب در جمع معتکفین مسجد جامع شیراز، با قرائت آيه «رِجَالٌ لَا تُلْهِيهِمْ تِجَارَةٌ وَلَا بَيْعٌ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَإِقَامِ الصَّلَاةِ وَإِيتَاءِ الزَّكَاةِ يَخَافُونَ يَوْمًا تَتَقَلَّبُ فِيهِ الْقُلُوبُ وَالْأَبْصَارُ / مردانى كه نه تجارت و نه داد و ستدى آنان را از ياد خدا و برپا داشتن نماز و دادن زكات به خود مشغول نمى دارد و از روزى كه دلها و ديده ‏ها در آن زيرورو مى ‏شود مى‏ هراسند(نور/ 37)»، اظهار داشت: ذكر خداوند داراي اهميت بسيار بالايي است و از این رو معتكفين درحال ذكر، داراي جايگاه ويژه و خاصي در نزد پروردگار هستند.

عضو خبرگان رهبری، مؤمن واقعي را انسان بدون دلبستگي به اميال دنيوي دانست و گفت: مؤمن واقعي كسي است كه اموال دنيوي خود را وقف پروردگار كند و بدون دلبستگي به مال دنيا، اتصال خود را با عالم معنويت برقرار كند.

تولیت آستان مقدس حضرت شاهچراغ(ع) با بیان این که راز و نياز با پروردگار، نوعی از جهاد اكبر است، افزود: ذكرالله باعث نجات انسان از عذاب الهي مي شود.

وی ادامه داد: مناجات با خداست كه امر به جهاد مي كند و از این رو خود مناجات را می توان جهاد اكبر دانست؛ و اصولا راز و نياز و عبادت باعث از بين رفتن هواي نفس شده و انساني مجاهد را تربيت خواهد كرد.

آیت الله دستغيب، دوري از مناجات و ذكرخداوند را مايه مشقت و سختي در زندگي خداوند دانست و اظهار کرد: اهميت ذكر و مناجات بر كسي پوشيده نيست و اگر كسي در مدت حيات خود، از ذكر و مناجات دوري گزيند، قطعا خسران خواهد ديد و در زندگي دنيوي و اخروي خود دچار مشقت و سختي خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به عبارت "سبحان الله و الحمدلله و لا اله الا الله و الله اکبر"، گفت : اين ذكر معروف به اين مهم اشاره مي كند كه انسان ها بايد دائماً به ياد خداوند بوده و حرام و حلال الهي را بياد آورند؛ و در برنامه زندگي خود مداوم با بيان اين ذكر از معصيت دوري گزينند و بيش از پيش به طاعت و بندگي روي آورند.

313/43 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha