جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بارگاه منوّر حضرت زینب کبری (س)

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران و مسئول موسسه زنان منتظر ، یکی از مهم ترین شاخصه های سبک زندگی حضرت زینب(س) را احساس مسئولیت نسبت به جامعه برشمرد.

مریم معین الاسلام در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) اظهار داشت: بهترین درسی که ما در اوضاع و شرایط فعلی جامعه می توانیم از سیره نورانی حضرت زینب (س) بیاموزیم، بی تفاوت نبودن نسبت به مسایل پیرامونی جامعه به خصوص در مساله اقامه حق و پیروی از ولایت است.

وی افزود: ایشان نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی جامعه و دفاع از جبهه حق در مقابل باطل به حدی احساس مسئولیت می کردند که حتی حاضر شدند زندگی شخصی خویش را با وجود آن که دارای تمکن و راحتی هم بودند، رها کرده و با سیدالشهدا(ع) در مسیر قیام همراه شوند.

استاد و محقق حوزوی تاکید کرد: در واقع همراهی و تبعیت این بانوی بزرگوار از امام زمان خود ، بزرگترین درسی است برای ما تا در دفاع از ولایت و پیروی از فرامین و اوامر آن، هیچ گونه شک و تردیدی به خود راه ندهیم.

وی همچنین بیان داشت: متاسفانه برخی این گونه القا می کنند که ما می توانیم دیندار باشیم و کاری به مسایل سیاسی جامعه نداشته باشیم و حال آن که رفتار و سیره زینبی دقیقاً مخالف این رویه و طرز تفکر است.

معین الاسلام افزود: سبک زندگی حضرت زینب(س) ثابت می کند که باید یک فرد دیندار و مسلمان نسبت به مسایل سیاسی و اجتماعی خود حساسیت داشته باشد و با صبر و بردباری و تحمل سختی ها ، به دفاع از حق و حقیقت برخیزد.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha