جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین عابدی گفت: هدف اعتکاف تنها عبادت نیست، بلکه این عبادت ها مقدمه ای برای قرب به خداست که البته باید در نظر داشت که قرب الهی جز با جهاد اکبر که مبارزه با نفس است، حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در شیراز، حجت الاسلام والمسلمین احمد عابدی، در جمع معتکفین مسجد جامع شهر شیراز، اظهار داشت: در مراسم اعتکاف که در اصل همان خلوت کردن بنده با خالق یکتاست، بنده به دنبال مولای حقیقی خود می گردد و به همین جهت به عبادت و بندگی خالصانه در خانه خالق یکتا می اندیشد.

 وی، اصلی ترین عبادت در ایام اعتکاف را روزه گرفتن دانست و با اشاره به معتکف شدن در مسجد به عنوان خانه و حرم امن الهی، گفت: اعتکاف سه روزه مؤمنان، در ظاهر عزلت نشینی است اما در اصل مقدمه ای برای ورود به جامعه و مصون ماندن از وسوسه های شیطان رجیم است.

مدیر حوزه علمیه استان فارس با بیان این که روحانیون باید با حضور در جمع معتکفین، از فرصت تبلیغی بسیار مناسب این ایام استفاده می کنند، گفت: باید در این محافل اصل توحید برای مؤمنین تبیین شود و هم این که هدف اعتکاف به صورت کامل برای معتکفین شرح داده شود و بیان شود که هدف اعتکاف تنها عبادت نیست، بلکه این عبادت ها مقدمه ای برای قرب به خداست که البته باید در نظر داشت که قرب الهی جز با جهاد اکبر که مبارزه با نفس است، حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که اعتکاف فرصتی مغتنم برای جوانان و مؤمنین است که با بیتوته کردن در مساجد به عنوان حرم امن الهی درنگ و تأملی در رفتار و کردار خویش کنند، گفت: جوانان معتکف باید ضمن خودسازی، نور امید و اعتقاد به خدا را در دل های خود روشن کرده و برای آخرت خود توشه‌ای معنوی به دست آورند.

وی در پایان گفت: نور الهی در دل ها روشن نمی شود مگر با دعا، با قرائت قرآن و تدبر در آیات الهی؛ با بکاء و نیایش در سحرگاهان و ان شاء الله تعالی به امید خداوند و توسل به اهل البیت(ع)، این امور مهم، در این ایام برای معتکفان و مؤمنان حاصل می شود که باید آن را در طول سال حفظ کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha