جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یشگاه پوشش زن در اسلام، یهود و مسیحیت در ‌آلمان

حوزه/ یکی از موزه های برلین در جدیدترین نمایشگاه خود، موضوع حجاب زنان در ادیان مختلف را به نمایش در آورده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبر گزاری «حوزه»، یکی از موزه های برلین در جدیدترین نمایشگاه خود، موضوع حجاب زنان در ادیان مختلف را به نمایش در آورده است.

بنابر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان  سایت خبری دی سایت نوشت: برگزاری این نمایشگاه در حال حاضر اهمیت فراوانی دارد. ابتدا باید به اهمیت حجاب در تاریخ توجه داشت و سپس موضوع حجاب را از دریچه نگاه ادیان مختلف بررسی نمود. در این مقاله از ابعاد مختلفی به موضوع حجاب پرداخته شد. حجاب در دنیای مسیحیت و کاتولیک و سیاست آنها چه اهمیتی دارد؟

* رفتار متفاوت مرکل و همسر اوباما در دیدار با پاپ

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هنگام دیدار با پاپ اعظم در سال 2015 از پوشیدن حجاب )روسری مشکی رنگ( خودداری کرد. این در حالی بود که یکی از شاهزادگان سوئدی به همراه همسر باراک اوباما و چند امیرزاده فرانسوی در حضور پاپ اعظم حجاب روسری را بر سر کردند.

امروزه حجاب در عرصه های سیاسی و اجتماعی جوامع مسلمان، مسیحی و یهودی از دیدهای مختلف به چالش کشیده می شود. این چالش ها می توانند موضوع پوشش حجاب در جوامع اروپایی به عنوان یک فرد اجتماعی ساده و یا یک معلم، پلیس و یا بحث ممنوعیت پوشش بورکینی در سواحل فرانسه و ... به شمار آیند. در این بین سوالات زیادی در ذهن مردم جوامع مختلف وجود دارد، اینکه حجاب یک خواست است یا یک اجبار؟ حجاب آزادی است یا محدودیت؟ حجاب حمایت و احترام می خواهد و یا ممنوعیت؟

 این ها سوالاتی است که باید هم در دل تاریخ برای رسیدن به پاسخ آن جستجو کرد و هم فرهنگ های مختلف را بررسی نمود. مسئولین و برگزارکنندگان نمایشگاه حجاب در موزه یهود با اشاره به اهمیت این موضوع که در چند ماه اخیر نیز در بسیاری از محافل آلمانی بررسی شد، به دنبال پاسخ برخی از سوالات در مورد حجاب در دین مسیحیت، اسلام و یهود می باشند. این نمایشگاه تا اوایل ماه ژوئن برپا خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha