شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد

حوزه/ معاون آموزشی حوزه های علمیه گفت: جمعه ۲۵ فروردین ماه شاهد رقابت بیش از ۲۰ هزار داوطلب ورود به حوزه در ۴۹ حوزه آزمون در سراسر کشور هستیم .

حجت الاسلام و المسلمین مهدی رستم نژاد در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، اظهارداشت: با توجه به برگزاری آزمون ورودی حوزه های علمیه در 49 حوزه امتحانی در سراسر کشور امید است، هفته آینده نتایج آزمون کتبی داوطلبان اعلام و منتخبین به مرحله دوم که مصاحبه حضوری است، راه پیدا خواهند کرد.

وی افزود: در این دوره 20 هزار و 500 داوطلب برای ورود به حوزه های علمیه ثبت نام کرده اند و این درحالی است که ظرفیت پذیرش حوزه ها طبق اعلام قبلی قریب به 17 هزار نفر در سراسر کشور می باشد که با توجه به مراحل آزمون کتبی، مصاحبه حضوری، دوره تثبیت و اختبار، بررسی امور صیانتی حوزه و همچنین سنجش سلامت داوطلبان بر حسب تجربه دوره های گذشته تنها قریب به 5 – 6 هزار دواطلب در نهایت گزینش و دارای کد تحصیلی حوزه می شوند.

معاون آموزشی حوزه های علمیه ادامه داد: ورود به حوزه های علمیه دارای ارزش و جایگاه ارزشمندی است، لذا متولیان امر سنجش و پذیرش با برنامه های متنوع که دارند سعی در جذب بهترین های این امر مقدس که سربازی امام عصر(عج) است، اقدام می کنند، لذا کیفیت در اولویت اول پذیرش قرار دارد همانگونه که در دوره های گذشته به خوبی تجربه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد خطاب به داوطلبان ورود به حوزه های علمیه ، گفت: ورود به این عرصه بسیار مقدس و ارزشمند است؛ چرا که هم تحصیل علم است و هم عرصه خدمت در محضر امام عصر(عج) لذا می طلبد همه داوطلبان با نیتّی خالص و با وضو وارد جلسه آزمون شوند و امید است با گذراندن این دوره های پیش بینی شده موفق به ورود در حوزه علمیه امام صادق(ع) شوند.

خاطرنشان می شود: آزمون، رأس ساعت 9، روز جمعه ، 25 فروردین1396در حوزه‌هاي تعيين شده برگزار مي‌شود، به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و همچنین  داشتن کارت شناسایی و یا شناسنامه الزامی می باشد.

داوطلبان برای دریافت کارت ورود به امتحان ، امروز نیز می توانند به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه http://azmoon.howzeh-qom.comمراجعه کنند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha