جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی-مدیر حوزه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: اگر روشنگری ها، درایت، صبر و پیام رسانی به موقع حضرت زینب(س) نبود، خون سالار شهیدان و یاران با وفایش پایمال می شد و اکنون چیزی از عاشورا باقی نمی ماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، صبح امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه صالحیه قزوین، با تسلیت فرارسیدن سالروز وفات حضرت زینب(س) و همچنین ارتحال عالم نستوه، مجاهد وانقلابی آیت الله باریک بین، گفت: زینب کبری(س) به واسطه حضور در کربلا و مشاهده آن واقعه عظیم، ﻧﻘﺶ مهم و ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری در ﺣﻔﻆ و ﺣﺮاﺳﺖ از ﻗﯿﺎم امام حسین(ع) و ﺣﻘیقت های آن ﺑﺮعهده داﺷتند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) ﺑﺎ ﺗﺒﻠﯿﻎ ﺻﺤﯿﺢ واﻗﻌﻪ ﻋﻈﯿﻢ ﻋﺎﺷﻮرا ﺳﺒﺐ ﻣﺎﻧﺪﮔﺎری آن در جهان ﺷﺪ و اگر روشنگری ها، درایت، صبر و پیام رسانی به موقع ایشان نبود، خون سالار شهیدان و یاران با وفایش پایمال می شد و اکنون چیزی از عاشورا باقی نمی ماند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که حضرت زینب(س) در راه انجام وظیفه با ایمان عمیق و عقیده استوار خویش، نقش بسزایی در تعالی دین داشتند، ابراز داشت: عقیله بنی هاشم(س) با صبر و استقامت، دشمنان دین الهی را به تسلیم و اظهار عجز وادار کردند.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی تصریح کرد:  این بانوی فداکار چه قبل از حادثه عاشورا و چه بعد از آن با صبر و تحمل و ایستادگی در مقابل مشکلات، اجازه نداد سختی روزگار بر اراده مصمم‌اش غلبه کند.

وی در ادامه بر الگوگیری طلاب از بزرگان تاکید کرد و گفت: طلاب باید شخصیت هایی همچون آیت الله باریک بین را که عمری در راه اعتلای اسلام، انقلاب و همچنین در مسیر ولایت بودند، را الگو و سرمشق خود قرار دهند.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: در این استان علمای بزرگوار وارزشمندی بودند که  با توانستند از همین حجره ها به مدارج عالی علمی و اخلاقی رسیددند، لذا شما نیز باید رهرو آنها باشید.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha