پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شهید ابوالقاسم حلاجیان

حوزه /برادرش می گوید: ایشان به شهادت،خیلی علاقه داشت. قبل از اعزام آخر به جبهه، گویا می دانست که به شهادت می رسد. از این رو به همه اعضای خانواده گفت: من حتما شهید می شوم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،دفتر حیات روحانی شهید ابوالقاسم حلاجیان در سال 1352 در شهرستان رامسر گشوده شد. او قبل از سن دبستان قرآن را فرا گرفت و به خواندن نماز می پرداخت.

در هفت سالگی وارد دبستان شد و تحصیلات کلاسیک را تا اول دبیرستان ادامه داد. در این برهه از زمان مسیر آموزشی اش را به سمت حوزه علمیه تغییر داد و راه بزرگان دین را پیش گرفت. در پی این تصمیم به حوزه علمیه المهدی (عج) رامسر رفت و مقدمان علوم دینی را با جدیت آغاز نمود.

شهید از زبان پدر

او علاقه خاصی به روحانیت داشت و خیلی زود به حوزه رفت به انجام واجبات و تا آنجایی که می توانست به مستحبات به ویژه نماز شب می پرداخت. با صدای زیبایش مداحی اهل بیت می کرد و می توانم بگویم بلبل منزل ما بود و صفای خاصی را به منزل ما می داد. صوت قرآن او دلنواز بود.

بصیرت در انجام وظیفه

با آنکه به فراگیری معارف دینی علاقه مند بود اما در آن ایام که کشور در حال دفاع از تجاوز بعثی ها به سرحدات مرزی و عقیدتی بوده، علی رغم سن و توان جسمی اندک خود به جمع رزمندگان پیوست.

پدرش در این زمینه می گوید: علاقه شدیدی به حضور در جبهه داشت ، با وجود آنکه سنش کم بود ولی توانست دوبار به جبهه برود. او می گفت: چرا به خاطر سن کم نباید به همراه کاروان های اعزامی به جبهه بروم. مگر از علی اکبر امام حسین(ع) درس نگرفته ام؟ الان ناموس و دین و مملکت در خطر است و باید از آن دفاع کرد.

عروج الی الله

آنچه گفته بود به وقوع پیوست و عاقبت این سرباز امام زمان(عج) و روحانی مجاهد در سال 1367 در شلمچه بر اثر اصابت ترکش خمپاره به آرزوی خویش رسید و عندربهم یرزقون گردید.

پیکر مطهرش ده روز پس از شهادتش در گلزار بهشت زینبیه رامسر به خاک سپرده شد. برادر شهید می گوید:   تاکید داشت که در غم شهادت او خانواده اش به هیچ وجه گریه و زاری نکنند تا مبادا دشمن شاد شود. به پدر و مادرم هم تاکید کرد به هیچ وجه لباس سیاه نپوشند.

دستنوشته های شهید

ای امت حزب الله قدر امام خمینی و قدر این انقلاب را بدانید که این انقلاب برکتی است که خداوند به وسیله امام به ما هدیه فرموده است .

منبع: سایت

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha