جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت‌الله سیداحمد خاتمی

حوزه / امام جمعه موقت تهران، ولایت فقیه را مهمترین اصل در نظام برشمرد و گفت: تغییر دولت ها و مسئولین مسئله فرعی نظام بوده و نقطه اصلی ولایت مطلقه فقیه می باشد که باید همیشه تابع آن باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، آیت‌الله سیداحمد خاتمی، پیش از ظهر امروز در همایش بصیرتی و معرفتی طلاب و روحانیون استان یزد که در سالن همایش غدیر استان برگزار شد با بیان اینکه نقش روحانیت در انتخابات بسیار تاثیر گذار و مهم است ، افزود: علما و روحانیون سخنگویان دین بوده و به مرزبانی از دین می پردازند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از نمادهای نقش دین در زندگی می باشد اظهار داشت: ما براین باوریم که دین با این مبانی عظیمی که از آن بهره‌مند شده، برنامه زندگی و خروجی آن برنامه برای حکومت و تمام بخش‌های زندگی انسان است.

وی انگلیس را یکی از حامیان اصلی عنوان کرد و ابراز داشت: عربستان زادگاه تروریسم است و انگلیس نیز چندین میلیارد دلار سلاح به عربستان فروخته و آنها این سلاح ها را در اختیار تروریست ها قرار می دهند.

آیت‌الله خاتمی یکی دیگر از فعالیت های ضد دین انگلیس را حمایت از شخص تندرویی به نام یاسر الحبیب عنوان کرد و گفت: این فرد با توهین به عایشه بازداشت شد و انگلیس با دخالت خود این فرد را به آنجا برد و با حمایت از آن ، شبکه ماهواره ای در اختیار او قرار داد تا با فعالیت هایش زمینه شیعه کشی را توسط وهابیت فراهم سازد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه برخی در کشور به بعضی از هیئات مذهبی کمک مالی می کنند تا از انقلاب، امام و رهبر معظم انقلاب سخن نگویند، افزود: روحانیت باید محکم در خط انقلاب ایستادگی کند و مسئله عینیت دین و سیاست را جدی بگیریم. اگر کسی دین را از سیاست جدا بداند ، پیمغبر اکرم(ص)، حضرت علی(ع)و ائمه اطهار(ع)را تکذیب کرده است که اگر این تفکر در کشور باشد چگونه می توان انقلاب کرد.

آیت‌الله خاتمی، ولایت فقیه را مهمترین اصل در نظام برشمرد و خاطر نشان کرد: تغییر دولت ها و مسئولین مسئله فرعی نظام بوده و نقطه اصلی ولایت مطلقه فقیه می باشد که باید همیشه تابع آن باشیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده ای در کشور برای زیر سوال بردن مبانی ولایت فقیه در دیدگاه امام خمینی(ره)تلاش های بسیاری می کند ، افزود: به فضل خدا مردم با مشاهده برکات ولایت وفقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران اعتقادشان نسبت به این نهاد ارزشمند بیشتر و مضاعف می شود.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه ما امروزه با نسلی روبه رو هستیم که حکومت طاغوت، جنگ، فتنه ها، توطئه های مختلف و ... را ندیده است ، گفت: فهماندن عقلانی و خردورزانه مبانی ولایت فقیه در جامعه برعهده علما و روحانیون است و باید نسبت به این امر خطیر تمام تلاش خود را بکار گیرند.

آیت‌الله خاتمی، بصیرت و بصیرت‌افزایی را رسالت اصلی روحانیون وعلما عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در دوران پیش از انقلاب تاکنون روحانیت با بصیرت‌افزایی، مردم را نسبت به توطئه‌های دشمنان آگاه کردند و زمینه پیروزی و پیشرفت انقلاب را فراهم کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انتخابات یک جشن سیاسی باشکوه در کشور است، ابراز داشت: پیش از انقلاب ساواک نام افرادی را که نیاز داشت لیست می کرد و در اختیار شاه قرار می‌داد و اسامی افرادی منتشر می‌شد و شاه آنها را انتخاب می‌کرد که همان‌ها هم نماینده بودند و صندوق های رای و حضور مردم برای ظاهر‌سازی و فریب بود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه در هر دوره‌ای که رئیس جمهور با ولایت فقیه تغییر زاویه داد، ما با مشکل مواجه شدیم، گفت: کسی باید رئیس‌جمهور باشد که نگاه به بیگانگان نداشته باشد و فکر نکند که با ارتباط با بیگانگان مشکلات کشور رفع می‌شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن توجه شود این است که نگذاریم اجانب برای ما اقدام به انتخاب رئیس جمهور کنند، گفت: از مدت‌ها قبل دشمن در فضای مجازی اقدام به دروغ‌گویی و تخریب می‌کند و این موضوع نشان دهنده ترس آنها از شرایط کنونی می باشد.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha