پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
اعتکاف در قزوین

حوزه/ یک استاد حوزه خواهران در جمع خواهران معتکف شیراز، ویژگی های زن نمونه عصر انتظار را بیان کرد.

به گزارش خبرگزاري «حوزه» از شيراز، خانم مقتدايي از اساتید حوزه علمیه خواهران استان فارس، در سخنرانی خود در جمع معتکفین خواهر شیراز، با اشاره به وظایف زنان در دوران غیبت امام زمان(عج)، اظهار داشت: شيعيان دوران هاي زيادي را پشت سر نهادند و يكي از مهمترين دوران هاي ما شيعيان دوازده امامي، دوران غيبت كبري منجي عالم بشريت امام زمان(عج) مي باشد كه از آن به عنوان دوران انتظار ياد مي شود.

وی خاطرنشان کرد: امام زمان(عج) در دوران غيبت صغري به وسيله  اشخاص مورد اعتماد خود مشكلات ديني و شرعي مردم را جويا و پاسخ می دادند؛ پس از غيبت صغري نیز،غيبت كبري آغاز شد كه ديگر واسطه اي بين مردم و امام وجود نداشت.

اين مدرس حوزه علمیه خواهران استان فارس با بيان اينكه دوران انتظار وظايفي را براي افراد منتظر ايجاد مي كند ابراز داشت: اين دوران براي شيعيان كه منتظر ناميده مي شوند، بسيار حائزاهميت است و براي كساني كه خود را منتظران واقعي مي نامند، وظايفي را ايجاد مي كند كه نبايد نسبت به اين وظايف سهل انگاري شود.

 مقتدايي به وظايف زنان در دوران انتظار با الگوگيري از فاطمه زهرا(س) اشاره کرد و افزود: وظايف زنان در دوران انتظار براي تحقق ظهور حضرت، وظيفه ای در راستای موازین اسلامی از جمله همسرداري مطلوب و تربیت فرزند به صورت شایسته است که البته در این مسیر می توان از شخصیت های برجسته ای همچون حضرت زهرا(س) الگو گرفت.

وی، زن نمونه عصر انتظار را گرمي بخش كانون خانواده توصيف كرد و گفت: زن مطلوب عصر انتظار، زنی است که در خانه و به دور از تجمل گرايي، با موازين اسلامي به تربيت فرزندان با اخلاق مي پردازد و براي نزديكي بيشتر به خداوند و همچنين به انجام رساندن وظايفه خود بعنوان شخص منتظر، با حضور خود در خانواده اين كانون مقدس را گرم نگاه دارد.

این استاد حوزه خواهران شیراز در ادامه بيان داشت : اگر زنان جايگاه و رتبه ي خود را در نظام آفرينش بدانند و مطلع باشد كه چه نقش تأثيرگذاري در تربيت و هدايت جامعه ميتوانند داشته باشند، حتما با دقت نظر بيشتري به انجام وظايف خود ميپردازد.

 مقتدایی  با بیان این که زن نمونه عصر انتظار باید حب اهل بیت(ع) را در دل اعضای خانواده بیشتر کند، گفت: یک زن می تواند سمت و سوی خانواده را به مسیر مطلوب الهی بکشاند.

٣١٣/٤٣

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha