چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مراسم عزاداری حضرت زینب(ع)

حوزه/ همه‌ زنان و مردان باید در مکتب بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت زینب(س) به فراگیری درس مقاومت، ایثار، فداکاری، ولایت مداری و دفاع از ولایت بپردازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، خانم بگم کیان قائد، در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت رقیه(س) برازجان، با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(سلام‌الله علیها)  گفت: همه‌ زنان و مردان باید در مکتب این بزرگ زن جهان اسلام به فراگیری درس مقاومت، ایثار، فداکاری، ولایت مداری و دفاع از ولایت بپردازند.

مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان افزود: حضرت زینب(س) الگوی ایمان، علم و معرفت و نمونه‌ بارز یک بانوی با شجاعت هستند که فصاحت و بلاغت را از پدر به ارث برده و همه‌ مکارم اخلاق مادر را دارا بودند.

وی با اشاره به اینکه سیره‌ ایشان حجاب، عفاف و عفت است بیان کرد: در فضل حضرت زینب(س) همین بس که پس از حادثه عاشورا نیابت خاصی از طرف امام حسین (علیه‌السلام) داشت و مردم در مسائل حلال و حرام  به حضرت مراجعه کرده و از او می‌پرسیدند تا اینکه حضرت سجاد(ع) از آن بیماری که به مصلحت الهی به آن مبتلا شده بود، بهبود یافت.

کیان قائد خاطرنشان کرد: عفت و پاک‌دامنی برازنده‌ترین زینت زنان و گران‌بهاترین گوهر برای آنان است، حضرت زینب (س) درس عفت را به ‌خوبی در مکتب پدر آموخت، پدری که فرمودند، پاداش مجاهد شهید در راه خدا از پاداش عفیف پاک‌دامنی که قدرت بر گناه دارد و آلوده نمی‌گردد، بزرگ‌تر نیست؛ عفیف پاک ‌دامن فرشته‌ای از فرشته‌ها است.

مدیر مدرسه حضرت رقیه (س) برازجان اظهار کرد: امروز زنان مسلمان باید الگوی خود را آن حضرت قرار دهند و در تمام وظایف دینی و شرعی، از آن بانو درس بگیرند تا روزبه ‌روز بر ارزش‌ها و فضایل خود بیفزایند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha