پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی-مدیر حوزه قزوین

حوزه/ مدیرحوزه علمیه قزوین گفت: مقام معظم رهبری در تعیین شعار سال ۹۶، تأکید بر شعار سال قبل کرده، و تولید و اشتغال را از محورهای اصلی اقتصاد مقاومتی قرار داده اند، لذا دولت و دیگر قوا باید برای تحقق آن هدف گذاری کند.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال و تولید»، اظهار داشت: اگر بتوانیم دنیای خودمان را خوب تنظیم نماییم، مقدمه ای برای رسیدن به کمالات انسان و سعادت بشر خواهد شد.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: درموضوع اقتصاد، تولید حرف اول را می زند و اگر مردم بخواهند از منابع خدادادی مانند آب و خاک بهترین استفاده را نمایند، باید زمینه ای برای بهره برداری از این نعمت ها فراهم شود.

وی افزود: در بخش های مختلف تولید، کشاورزی اهمیت فراوانی دارد و خداوند از طریق آب و خاک روزی بندگان را تامین می کند و سایربخش ها مانند صنعت، علم و فناوری و پیشرفت های هسته ای باید در جهت رونق تولید به کار گرفته شود و دولت هم باید تسهیلات ویژه خود را به بخش کشاورزی اختصاص داده و از کشاورزان در زمینه اصلاح  بذرهای مناسب و وسائل کشاورزی و تهیه  سموم دفع آفات کشاورزی حمایت ویژه ای داشته باشد.

جلوی واردات بی رویه گرفته شود

 حجت الاسلام  والمسلمین عباسی،  واردات بدون برنامه را صدمه به اشتغال و اقتصاد در کشور دانست و بیان داشت: واردات صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد کشور به ویژه در بخش تولید و اشتغال زده است وباید جلوی آن گرفته شود.

ضرورت حمایت سیستم بانکی از تولید

 استاد حوزه علمیه قزوین، کمک سیستم به بانکی به تولید را گامی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: باید دولت بر تسهیلاتی که به افراد داده می شود نظارت  نماید تا  این تسهیلات در بخش های غیر تولیدی به کار نگرفته نشود.

حجت الاسلام  والمسلمین عباسی عنوان داشت: اگر چنانچه تولید به سطح قابل قبولی برسد، مشکل اشتغال بر طرف خواهد شد، چرا که تولید، کار آفرینی می کند و با کار آفرینی، برای افراد بیکار ایجاد اشتغال می شود.

دولت برای اقتصاد مقاومتی هدف گذاری کند

 مدیر حوزه علمیه قزوین، محقق شدن اقتصاد مقاومتی از سوی دولت را با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: دولت باید در برنامه ریزی برای محقق شدن اقتصاد مقاومتی، هدف گذاری ها و برنامه ریزی مشخصی در این خصوص داشته باشد. 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha