جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت زینب(س)

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران گفت: از درس های زندگی حضرت زینب(س)، اهمیت بسیار زیاد ایشان به مسئله حجاب است که به گفته خود ایشان سخت ترین موضوع در عاشورا، همین حفظ حجاب بود.

حجت الاسلام سید حمزه روح بخش، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت زینب(س)T اظهار کرد: بیشترین نکاتی که در زندگی حضرت وجود دارد مربوط به بعد از شهادت امام حسین(ع) اسj.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران ضمن اشاره به روحیه زهد و پارسایی حضرت زینب(س)، گفت: امام حسین(ع) در عصر روز عاشورا به حضرت زینب(س) فرمودند: مرا در نماز شبت فراموش نکن؛ این سخن حضرت حکایت گر از روحیه عابدانه حضرت زینب(س) دارد.

حجت الاسلام روح بخش با بیان این که حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع)، پیام آوران و خبرنگاران کربلا بودند، اظهار کرد: حضرت زینب(س) در سخنرانی های خود در کوفه و شام، با ذکر نکاتی مختصر و پر محتوا، تاریخ را متوجه خود کردند؛ در آنجایی که خطاب به یزید فرمود: یا بن الطلقا! برای همه بیان می کند که این ها همان هایی هستند که پیامبر(ص) در جریان فتح مکه آن ها را امان داد و آزاد گذاشت اما در نهایت با فرزند همان پیامبر چنین رفتار کردند.

وی افزود: در جای دیگر حضرت زینب(س) با بیان جمله(ما رایت الا جمیلا) در مقابل آن ها که منتظر بودند از ایشان ضعف و شکستگی ببینند، موضع خود را صریحا بیان می کند و به تاریخ نشان می دهد که به جز رضایت الهی، هدف دیگری در پشت پرده خون امام حسین(ع) نیست واین نکته تا به امروز در تاریخ مانده است وخواهد ماند.

مدیر مدرسه علمیه ثقلین تهران با بیان این که از دیگر درس هایی که با بررسی شخصیت والای حضرت زینب(س) قابل برداشت است، اهمیت بسیار زیاد ایشان به مسئله حجاب است، گفت: به گفته خود ایشان سخت ترین موضوع در عاشورا، همین حفظ حجاب است، این درحالی است که در روز عاشورا، حجاب سوم ایشان هم برداشته شد.

حجت الاسلام روح بخش در بخش دیگر سخنان خود ابراز کرد: امیرالمومنین(ع) زمانی که عبدالله جعفر به خواستگاری حضرت زینب(س) آمد برای او دو شرط قرار داد: ۱.مانع ملاقات امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) نشود. ۲.اگر حضرت زینب(س) خواست با امام حسین(ع) به سفر برود مانع او نشود. که این دو شرط نشان از عشق ویژه بین امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) دارد.

وی افزود: دلبستگی نداشتن حضرت زینب(س) به دنیا سبب شد که در سفر کربلا امام حسین(ع) را همراهی کند، در نهایت هم بنابر نقلی بعد از بازگشت از شام به مدینه به سبب سخنرانی ها وتبلیغات علیه حکومت وقت به سوریه تبعید شد و در همانجا وفات یافت.

انتهای پیام/ ف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha