جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۱۸۸ مسجد استان میزبان معتکفان بودند، گفت: تعداد ۱۷ هزار و ۷۸۳ نفر در ایام البیض در مساجد استان معتکف شده بودند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی با ارائه گزارشی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در این استان، اظهار داشت: بر اساس برنامه، مقرر بود تا 150 مسجد استان امسال میزبان معتکفان باشند، ولی به خاطر استقبال گسترده مردم از اعتکاف، تعداد مساجد به 188 مسجد افزایش یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به اینکه 17 هزار و 783 نفر امسال در مساجد استان معتکف شدند، افزود: 14 هزار و 45 نفر از این تعداد معتکف خواهر و سه هزار و 783 نفر معتکف برادر بودند.

وی با بیان اینکه تعداد معتکفان استان نسبت به سال گذشته 27 درصد رشد داشت، گفت: سال گذشته 14 هزار نفر در مراسم اعتکاف در ایام البیض شرکت داشتند.

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: امسال استقبال دانش آموزان از آیین اعتکاف بسیار گسترده بود که بر همین اساس مقرر شد تا آیین اعتکاف سال آینده با برنامه‌های ویژه‌ای برای دانش آموزان استان همراه باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با اشاره به حضور 250 مبلغ و مبلغه در مساجد استان در ایام اعتکاف نیز افزود: بعضی از این روحانیون از حوزه‌های علمیه قم و مشهد به استان برای حضور در جمع معتکفان استان و اجرای برنامه‌های دینی، فرهنگی، مذهبی اعزام شده بودند.

وی خاطرنشان کرد: خواندن دعا و زیارت، بیان احکام اعتکاف، اعمال ویژه رجب، بیان مسائل فرهنگی و تبلیغی، لزوم تحقق شعار سال، گفتمان‌های فرهنگی و مقابله با جنگ نرم ازجمله وظایف این مبلغان در آیین اعتکاف در جمع معتکفان استان بود.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha