جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 413140
۲۶ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۰
همایش «سیرت نبوی» در دانشگاه سرسید کراچی برگزار شد

حوزه/همایش سیرت نبوی در دانشگاه مهندسی و فناوری سرسید در کراچی پاکستان به منظور آشنایی با شیوه زندگی حضرت محمد (ص)، پیامبر عظیم الشان اسلام برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از pakobserver، همایش «سیرت نبوی» در دانشگاه مهندسی و فناوری سرسید واقع در کراچی پاکستان برگزار شد.

این گردهمایی توسط انجمن ادبی فرهنگ و هنر این دانشگاه به منظور آشنایی با شیوه زندگی پیامبر اسلام (ص) به اجرا درآمد.

جاوید انوار مدیر دانشگاه سرسید کراچی در سخنرانی خود در این همایش گفت: راه پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) و قرآن، اساسا مترادف هستند. قرآن آینه‌ای است که تصور کامل زندگی پیامبر اسلام (ص) در آن دیده می‌شود. ما اگر خودمان را پیروان اصیل قرآن می‌دانیم باید رهرو راه حضرت محمد (ص) باشیم.

انوار در ادامه سخنانش گفت: قدرت پیامبر اسلام(ص) در ممکن ساختن غیرممکن‌ها بود. و معجزه حضرت محمد (ص) بیرون آوردن مردم از تاریکی‌ها به سمت نور و فروریختن جهالت آنان بود. ایشان نخستین دولت اسلامی را در مدینه براساس عدالت بنا نهاد و وجه‌ای جدید به تاریخ بشری بخشید.

دکتر هاشم‌الدین منصوری، رئیس سابق دانشگاه علمای اسلامی در کراچی و سخنران میهمان این همایش نیز طی سخنانی در خصوص زندگی حضرت محمد (ص)، پیامرسان نورانی اسلام گفت: این جهان برای حضرت محمد(ص) خلق شده و زندگی ایشان انعکاسی واقعی از آموزش‌های قرآنی بود.

دیگر اساتید و روحانیون پاکستانی نیز در این همایش به سخنرانی پرداختند که از جمله آنان دکتر فرهت ناز رحمان رئیس گروه مطالعات اسلامی در دانشگاه سرسید، خیزرخان و مومن نقوی نیز درباره سیرت پیامبر اسلام (ص) به صحبت پرداختند.

در پایان همایش نیز دانشجویان قصیده‌هایی درباره پیامبر خوانده و این گردهمایی با دعا و نیایش به اتمام رسید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha