شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دانشگاه مذاهب

حوزه/ هیئتی متشکل از استادان، دانشجویان و مبلغان اهل سنت و شافعی مذهب کشور تانزالیا میهمان دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان بودند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سنندج، جمعی از استادان و دانشجویان و مبلغین اهل سنت و شافعی مذهب کشور تانزانیا در جریان سفر به استان کردستان، امروز شنبه 26 فروردین با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه مذاهب اسلامی واحد سنندج ضمن بازدید از بخش های مختلف و دیدار با مسئولان این واحد در کلاس درس دانشجویان نیز شرکت کردند.

 کامران فتح اللهی، سرپرست واحد سنندج دانشگاه مذاهب اسلامی  در جریان حضور و بازدید این هیئت دانشگاهی، اظهار داشت: مهمانانی که امروز میزبانشان هستیم از اساتید، دانشجویان و مبلغین اهل سنت و شافعی مذهب کشور تانزالیا هستند که چند روزی در ایران حضور دارند و دیداری با علما و اساتید دانشگاه مذاهب در تهران، مشهد، قم و کردستان دارند.

 وی افزود: این هیئت امروز هم به دعوت دانشگاه مذاهب اسلامی در کردستان هستند و علاوه بر دیدار با دانشجویان این دانشگاه و بازدید از کتابخانه امام خامنه ای و نشست با جمعی از طلاب خواهر اهل سنت، دیداری نیز با نماینده ولی فقیه در کردستان خواهند داشت.

سرپرست واحد سنندج دانشگاه مذاهب اسلامی ادامه داد: هدف از این دیدارها و سفر هیئت های دانشگاهی ارتقا همزیستی مسالمت آمیز بین پیروان مذاهب اسلامی و کمک به آشنایی و تقریب هرچه بیشتر پیروان مذاهب اسلامی با همدیگر است.

 به گفته سرپرست  دانشگاه مذاهب اسلامی واحد کردستان، این رفت و آمدها و نشست ها می تواند نقش موثر و اساسی  در جهت همدلی و وحدت بین امت اسلامی ایفا کند.

وی تصریح کرد: مشکلات جهان اسلامی نشأت گرفته از جهل و عدم آشنایی پیروان مذاهب از همدیگر است و دشمن از این مسئله سوءاستفاده می کند، پس اگر ما بتوانیم بین نخبگان کشورهای اسلامی و فرهیختگان امت اسلامی این رفت و آمدها و ارتباطات بیشتر شود، قطعاً این نقاط نفوذ دشمن بسته می شود و راه های وحدت و همدلی و اتحاد بین مسلمانان بیشتر خواهد شد و می توانیم به هدف اصلی قرآن کریم که همان امت واحده است، برسیم.

گفتنی است: دانشگاه مذاهب اسلامی هم اکنون یک واحد مرکزی در تهران و سه واحد در استان های کردستان، زاهدان و هرمزگان دارد که  در این واحدها دانشجویان شیعه و سنی از مذاهب مختلف اسلامی در کنار همدیگر تحصیل می کنند.

انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha