پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
قرآن.

حوزه/ مراسم افتتاحیه اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن طلاب جهان اسلام با سخنرانی حضرت آیت‌الله‌ مکارم شیرازی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه طلاب جهان اسلام روزهای دوم تا ششم اردیبهشت ماه با حضور ۶۰ طلبه برگزار خواهد شد.

 طلاب ۴۲ کشور جهان از جمله ایران در این مسابقات حضور دارند که مسابقات مقدماتی برای تعیین طلاب برتر ایرانی برای حضور در این مسابقات اسفندماه ۹۵ برگزار شد.
برپایه این گزارش: این مسابقات با برپایی مراسم افتتاحیه در روز سوم اردیبهشت ماه در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) آغاز می‌شود و حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید و مفسر قرآن کریم و صاحب تفسیر نمونه به سخنرانی خواهند پرداخت.
سخنرانی حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیران جامعة المصطفی(ص) از دیگر برنامه‌های این مراسم خواهد بود.
خاطر نشان می شود: این مسابقات که در رشته‌های حفظ کل و قرائت همچنین مقاله‌نویسی برگزار می‌شود از آن جهت حائز اهمیت است که برای نخستین بار در میان طلاب جهان اسلام انجام می‌شود و با توجه به حوزوی بودن آن می‌تواند آثار مثبتی در بحث تقریب مذاهب، رفع شبهات علیه شیعه داشته باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha