جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار مجید حسینی در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی قم

حوزه/ جانشین حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه ما نیاز داریم به این گفتمان که «چرا در سوریه و عراق می‌جنگیم» در جهان توسعه یابد گفت: ما باید گفتمان دفاع از حرم را به دفاع از مسلمین گسترش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سردار مجید حسینی شب گذشته در یادواره شهدای مدرسه علمیه حقانی قم با اشاره به تقدیم 110 شهید مدرسه علمیه حقانی به انقلاب اسلامی گفت: امیدوارم بتوانیم همواره در جهت زنده نگه داشتن یاد شهدا و توسعه صفات و ویژگی‌های آنان در جامعه موفق باشیم.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه ادامه داد: پیروزی، استقرار نظام اسلامی، اسلامی شدن دستگاه‌ها، اسلامی شدن جامعه و جهانی شدن اسلام، پنج مرحله انقلاب هستند که ما تاکنون حداکثر در مرحله دوم قرار داریم.

سردار حسینی با بیان اینکه دفاع محافظه کارانه از انقلاب یکی از ویژگی‌های انقلاب است گفت: شهدا تجسم باورهای اعتقادی ما هستند و بسیاری از مطالبی که پای منبرها فرا گرفتیم در میدان‌های نبرد تجسم عینی آن را مشاهده نمودیم .

وی با اشاره به اینکه شهدا بر هم زننده الگوهای فراورده‌ای غربی و نظامی در همه دنیا شدند بیان کرد: شهدا از بالا به همه چیز نگاه می‌کردند و همه‌چیز را کوچک می‌دیدند. شهدا موجب بروز ظرفیت‌ها، خوداتکایی و توانمندی‌های علمی و نظامی در درون کشور و عزت و سربلندی کشور در جوامع بین‌المللی شدند.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه در ادامه با اشاره به بیداری اسلامی ابراز داشت: غربی‌ها پس از فروپاشی شوروی به دنبال معرفی تهدیدی در خارج از مرزهایشان بودند تا همه نگاه‌ها به بیرون باشد.

سردار حسینی افزود: غربی‌ها اعلام کردند که همگرایی تمدن‌های چین، روسیه و کشورهای اسلامی نگران برانگیز است و اگر این همگرایی را مورد هدف قرار ندهیم در مقابل تمدن غرب صف‌آرایی خواهند کرد.

وی بیان کرد: پس از حادثه 11 سپتامبر، افغانستان را مورد تصرف قرار دادند و به آن نیز اکتفا نکرده و در پی ایجاد یک درگیری درون تمدنی بودند.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه گفت: غربی‌ها منطقه اسلامی را به‌عنوان هلال استراتژیک ناامنی نامیدند و در گام اول تلاش کردند که این تهدید را برای جوامع خودشان برجسته کنند.

وی عنوان کرد: پس از اینکه حادثه بیداری اسلامی رخ داد عده‌ای می‌گفتند که این حادثه توسط سرویس‌های اطلاعاتی رخ داده است. واقعیت این است که حادثه‌ای که رخ داد یک حرکت صادقانه از میان بچه مسلمان‌ها بود و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان گفت هدایت شده به دست سرویس‌ها بوده است .

حسینی ابراز داشت: پس از رخ دادن بیداری اسلامی همه تلاش کردند آن را راستای منافع خودشان هدایت کنند؛ ولی پس از پیروزی آن در مصر، انحرافش شروع شد که یکی از مهمترین دلایل آن، نداشتن رهبر بود.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه تصریح کرد: در مصر، تونس، لیبی و سایر ممالک، از نداشتن رهبری که آگاهانه بیداری اسلامی را هدایت کنند رنج می‌بردند.

وی به بحث داعش اشاره کرد و گفت: غربی‌ها در عراق از شکاف بین شیعه و سنی استفاده کرده؛  افراد معتقدی وارد میدان شده و متأسفانه اوضاع عراق به وضعیتی رسید که مشاهده کردید.

سردار حسینی عنوان کرد: روندی که انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت در منطقه دارند بسیار موفق بوده است و امروز انقلاب اسلامی در فصل جدیدی قرار دارد و در وضعیت تهاجمی  هستیم.

وی ابراز داشت: کشور ما در زمان دفاع مقدس با توجه به اوضاع منطقه در وضعیت دفاعی قرار داشت؛ ولی امروز در حالت تهاجمی موقعیتی قرار داریم و خارج از حوزه خودمان از حریم اعتقادیمان دفاع می‌کنیم.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه با اشاره به اینکه ما نیاز داریم به این که گفتمان «چرا در سوریه و عراق می‌جنگیم» در جهان توسعه یابد گفت: ما باید گفتمان دفاع از حرم را به دفاع از مسلمین گسترش دهیم.

وی به تجاوز آمریکا به سوریه و افغانستان در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: آمریکایی‌ها در جاهایی قد علم می‌کنند که مطمئن هستند پاسخی نمی‌شنود.

سردار حسینی ادامه داد: آنها راحت با کره شمالی و جمهوری اسلامی درگیر نمی‌شوند؛ چراکه آنها آسیب پذیر هستند و از این حیث نگران نیستیم و برای دفاع پاسخ پشیمان کننده‌ای برای دشمن خواهیم داشت.

وی بیان کرد: در این شرایط هم جمهوری اسلامی و هم دشمنان ما تحت فشار هستند، تنها تفاوت این است که ما امیدمان به خداست.

جانشین حفاظت اطلاعات سپاه بابا بیان اینکه دشمان درصدد یافتن راهی برای ضربه زدن و آسیب رساندن به کشور هستند گفت: در فتنه 88 تنها دو سامانه توییتر و فیس بوک فعال بود؛ ولی امروزه ده‌ها سامانه فعال است و آنها بسیار امیدوارند که بتواند در کشور بی‌ثباتی ایجاد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سطح منطقه نیز دشمان به دنبال ایجاد تفرقه در جهان اسلام هستند و امیدوارم که بتوانیم مسیر شهدا را آن‌چنان که وظیفه ما است ادامه دهیم.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha