چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شبه نظامیان طالبان در مساجد و خانه‌های مردم سنگر می‌گیرند

حوزه/نیروهای امنیتی ارتش افغانستان که عملیاتی را برای آزادسازی منطقه ناوه از شبه نظامیان طالبان آغاز کرده‌اند، اعلام کردند که طالبان از مساجد و خانه‌های مردم به عنوان سنگر و پناه‌گاه استفاده می‌کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مقامات امنیتی محلی در افغانستان روز شنبه اعلام کردند، شبه نظامیان طالبان در منطقه ولسوالی ناوه واقع در ولایت هلمند، از خانه‌های مردم و مساجد به عنوان سنگر و پناهگاه استفاده می‌کند.

دو روز پیش مقامات امنیتی هلمند گفته بودند که عملیات جدیدی برای بازپس‌گیری منطقه ولسوالی ناوه از دست طالبان آغاز کرده‌اند.

سرتیپ ژنرال عبدالهادی تارین معاون فرمانده اردوگاه نظامی میوند در هلمند، در یک کنفرانس خبری در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تعداد زیادی از شبه نظامیان طالبان در عملیات اخیر در ناوه دچار تلفات شده‌اند.

وی آمار دقیقی ارائه نداد، اما اعلام کرده که نیروهای افغان کنترل ناحیه عینک را به دست گرفته‌اند.

وی افزود: نیروهای طالبان صدها بمب در جاده‌ها، خانه‌ها و مساجد این منطقه که به تازگی از اشغال آن‌ها در آمده کار گذاشته‌اند و ما تا زمانی که تمام این بمب‌ها را خنثی نکنیم نمی‌توانیم پیشروی بیشتری در منطقه داشته باشیم.

سرتیپ ژنرال عبدالرحیم چاخانسوری یک جانشین فرمانده در هلمند نیز گفت: نیروهای ارتش سعی دارند تلفات غیرنظامیان در این عملیات‌ها را به حداقل برساند، چرا که طالبان خانه‌های مردم و مساجد را به سنگرگاه‌هایشان تبدیل کرده‌اند و ما قصد داریم زندگی مردم را به خطر نیاندازیم.

به گفته سربازان ارتش افغانستان، این نیروها در 3 روز اخیر پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در منطقه داشته‌اند.

عبدالرشید یک سرباز ارتش در این باره گفت: ما در عملیات اخیر با مشکلات جدی روبرو نشدیم.

منطقه ناوه که زمانی یکی از باثبات‌ترین مناطق ولایت هلمند در افغانستان محسوب می‌شود، یک سال پیش به اشغال نیروهای شبه نظامی طالبان درآمد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha