پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
جنایت تروریستی الراشدین

حوزه/ آیت الله نابلسی گفت: هر مسلمانی که خبر جنایت تروریستی "الراشدین" را بشنود و ساکت بماند و چشم از آن فرو ببندد و به آن راضی شود، بداند که بدون تردید، خشم الهی و آسمانی او را فرا خواهد گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، روز گذشته جنایتی دیگر بر پرونده سیاه تروریست های داعش افزوده شد و تکفیری های حاضر در سوریه با منفجر ساختن اتوبوس های حامل مردم بی گناه فوعه و کفریا در منطقه الراشدین، جنایت هولناک دیگری را رقم زدند به گونه ای که تا کنون آمار قربانیان این حادثه 100 شهید و 500 مجروح گزارش شده است.

اما شخصیت ها و احزاب لبنان در واکنش به این اقدام هولناک تروریستی آن را محکوم کرده و از حامیان داعش خواستند کمک های خود به این تروریست ها را قطع کنند.

آیت الله نابلسی: دین تروریست ها توحش است

آیت الله عفیف نابلسی از علمای لبنان در واکنش به این جنایت، گفت: تروریست ها و تکفیری ها همچنان به پلیدی و جنایت خود ادامه می دهند و بار دیگر به ما ثابت کردند که به هیچ عهد و پیمانی وفادار نیستند و دین و آیین آنها اسلام نیست، بلکه توحش و بربریت است.

ایشان افزود: این جنایت هولناک لکه ننگی بر پیشانی تمام کسانی است که در ظاهر خود را به اسلام منسوب می کنند، اما در برابر این جنایت ساکت نشسته اند و لب باز نمی کنند، اما هر مسلمانی که خبر این جنایت را بشنود و ساکت بماند و چشم از آن فرو ببندد و به آن راضی شود، بداند که بدون تردید، خشم الهی و آسمانی او را فرا خواهد گرفت.

آیت الله نابلسی ادامه داد: تروریست ها و حامیان آنها می خواهند عملیات خروج مردم از فوعه و کفریا را با شکست مواجه کنند و این مردم را همچنان در محاصره ظالمانه نگه دارند و از این رو دست به پیمان شکنی زدن، اما باید بدانند پیمان شکنان به زیان خود اقدام می کنند و به زودی طعه تلخ انتقام و عذاب الهی را خواهند چشید.

شیخ الکبش: تروریست ها به زودی پشیمان خواهند شد

شیخ خضر الکبش از سران جریان النهضة الوحدوی در لبنان در واکنش به این اقدام تروریستی گفت: پس از این جنایت به زودی تروریست ها و حامیان آنها از این اقدام خود پشیمان خواهند شد و سایه مرگ و نابودی آنها را در هر جا که باشند با آنها همراه خواهد بود.

وی افزود: پس از این همه جنایت و کشتار انسان های بی گناه به دست تروریست ها در سوریه و در طول این سال ها و حمایت برخی کشورهای عربی و غربی از تروریست ها، دیگر از جهان و مؤسسات حامی و مدعی حقوق بشر هیچ انتظاری نداریم؛ چراکه خون مردم سوریه و خون شهدای ما برای آنها ارزشی ندارد.

سید علی فضل الله: تکفیری ها در اوج توحش هستند

حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله نیز جنایت وحشیانه منطقه الراشدین و کشتار مردم بی گناه فوعه و کفریا را محکوم کرد و گفت: کشتن زنان و کودکان و پیران بی گناه به وسیله انفجار تروریستی در اتوبوس های حامل مردم فوعه و کفریا جنایتی وحشیانه و اوج توحش به شمار می رود.

وی افزود: امروز از تمام جهان انتظار می رود در برابر این جنایت بایستد و موضع گیری کند و در این زمینه محاسبات و معادلات سیاسی را کنار بگذارد؛ چراکه این جنایت فقط تجاوز به یک گروه مشخص نیست، بلکه تجاوز به انسانیت و تمام بشریت و کودکان بی گناه است و ما خواستار این هستیم که شهروندان عادی از عرصه درگیری های سیاسی دور بمانند و تاکید می کنیم که باید از کودکان و زنان بی گناه در تمام مناطق سوریه حمایت شود.

التوحید الاسلامی: تروریست ها راه گفتگو را مسدود کردند

اما شورای امنای جنبش التوحید الاسلامی لبنان نیز این جنایت هولناک علیه مردم فوعه و کفریا در منطقه الراشدین حلب و شهادت بیش از صد نفر و مجروح شدن صدها شهروند بی گناه را محکوم و تاکید کرد: این انفجار تروریستی در واقع حمله به تمام اقدامات و گفتگوهای سیاسی صورت گرفته برای حفظ جان مردم بی گناه بود.

الشعب: دست تروریست ها باید بریده شود

جنبش الشعب لبنان نیز با صدور بیانیه ای ضمن محکوم کردن جنایت تروریستی منطقه الراشدین، بر لزوم مبارزه با تروریست ها از تمام راه های ممکن تاکید کرد.

الشعب ادامه داد: تروریست ها با این اقدام خود جنایت را به اوج خود رساندند و حتی به سالخوردگان و زنان و کودکان هم رحم نکردند و دست جنایتکار آنها به اندازه ای دراز شده که باید بریده شود تا نتوانند به کشتار و جنایت های خود ادامه دهند.

شیخ حسام العیلانی امام جماعت مسجد الغفران در شهر صیدای لبنان نیز با صدرو بیانیه ای اقدام تروریست های تکفیری در فوعه و کفریا را محکوم کرد.

العمل الاسلامی: تروریست ها به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند

از سوی دیگر جبهه العمل الاسلامی لبنان با صدور بیانیه ای این جنایت تروریستی و حمله به کاروان اتوبوس های مردم بی گناه فوعه و کفریا را محکوم کرد و افزود: تروریست های تکفیری به هیچ وجه قابل اعتماد نیستند و به عهد و پیمان خود وفادار نیستند و از این رو مسلمانان با طوایف و مذاهب مختلف باید دست به دست هم بدهند و تفرقه و دودستگی را کنار بگذارند و در مقابل تروریست های مدعی اسلام بایستند و اسلام و مسلمانان را از دست آنها نجات دهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha