جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
ممنوعیت بزرگداشت شهید صدر در بحرین

حوزه/ چند روز پیش مسئولان امنیتی شهر حمد، چهار روحانی شیعه را احضار کرده و به آنها اعلام می کنند برگزاری مراسم بزرگداشت برای آیت الله سید محمد باقر صدر طبق دستور مقامات بالای امنیتی ممنوع است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حملات سازمان یافته نیروهای امنیتی وابسته به آل خلیفه علیه شیعیان بحرین روز به روز شدیدتر می شود و بر شمار اقدامات خودسرانه و ظالمانه آنها علیه مردم افزوده می شود و دایره این محاصره شدید به شهر حمد نیز رسیده است.

برپایه این گزارش، چند روز پیش مسئولان امنیتی این شهر چهار روحانی را احضار می کنند و ترکی ماجد از افسران امنیتی، شیخ علی رحمة، شیخ علی الجفیری، شیخ حسین المرزوق و شیخ محمد الصیاد را احضار کرده و به آنها اعلام می کند برگزاری مراسم بزرگداشت برای آیت الله سید محمد باقر صدر طبق دستور مقامات بالای امنیتی ممنوع است.

اما این روحانیون بحرینی در ادامه به این دستور مقامات امنیتی اعتراض کرده و علت این قانون نانوشته را جویا می شوند و افسر امنیتی در پاسخ به آنها می گوید که شهید صدر یک شخصیت بحرینی نیست، اما روحانیون پاسخ می دهند که صدام هم بحرینی نیست، اما به طور پیوسته برای او مراسم بزرگداشت برگزار می شود، اما افسر بحرینی این اعتراض را قبول نکرده و روحانیون بحرینی را وادار می کند تعهدنامه ای مبنی بر عدم برگزاری چنین مراسمی را امضا کنند تا آنها را آزاد کند.

این فشارها و تنش ها، گویی سیاست رسمی جدید مسئولان بحرین است که از سال 2016 برای حمله به روحانیون و علما در پیش گرفته اند و این تنش ها و فشارها به طور ویژه پس از سلب تابعیت آیت الله عیسی قاسم شکل شدیدتری به خود گرفته است به گونه ای که نیروهای امنیتی از ژوئن 2016 تا کنون شمار زیادی از روحانیون شیعه را احضار و بازداشت یا زندانی کرده اند.

مراسم بزرگداشت برای آیت الله سید محمد باقر صدر

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha