جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله نوری همدانی

حوزه/حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: باید منتظر روزی ماند که فریاد «مرگ بر آمریکا» از کلیساها بلند شود واین همان نکته ای بود که امام راحل بر آن تاکید فراوان داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی امروز در دیدار جمعی از پرسنل ارتش جمهوری اسلامی گفتند: در شرایط کنونی لازم است مسلمانان با قدرت و حفظ آمادگی بیشتر در مقابل دشمنانی چون امریکا، فرانسه و انگلیس و ایادی آنها بایستند و نشان دهند تا زنده اند اجازه کوچکترین خدشه ای به اسلام را نخواهند داد.

ایشان افزودند: امام راحل با انقلاب خود در مقابل اربابان ظلم و ستم ایستاد و با حرکت خود ثابت کرد این حکومتهای ظالم تنها بت و مجسمه ای بیش نیستند واگر مسلمانان با هم متحد باشند می توانند بر حکومت پوشالی آنها غلبه کنند.  

 این مرجع تقلید بابیان اینکه باید منتظر روزی ماند که فریاد مرگ بر امریکا از کلیساها بلند شود واین همان نکته ای بود که امام راحل بر آن تذکر داده بودند گفتند:‌ جنگ و مخالفت دشمنان و غربیها و مبارزه حق و باطل از گذشته بوده و تا زمانی که اسلام است باطل هم خواهد بود و تنها هدف آنها از بین بردن اسلام است ولی دشمنان بدانند حق هیچ گاه از بین نخواهد رفت و روزی خواهد آمد که باطل از بین خواهد رفت.

 *اگر جهاد و ایثار نبود اسلامی هم نبود

ایشان با بیان اینکه جهاد از موضوعاتی است که در قرآن تاکید فراوانی بر آن کرده و از همه مسلمانان خواسته در برابر کافران و دشمنان خود را آماده جهاد کنند، اظهار داشتند:‌ فرهنگ جهاد و ایثار و شهادت موضوع بسیار با اهمیتی در اسلام است، اگر فرهنگ جهاد و شهادت نبود معلوم نبود الان اسلام و دینی باقی می ماند.

معظم له با تاکید بر اینکه خدا متعال پیامبران را در حالی که در دستی ابزار جهاد و در دستی کتاب هدایت داشته اند مبعوث کرد تا کسانی که حاضر به پذیرش دین و کتاب هدایت نشده اند، به جهاد بپردازند، ابراز داشتند:‌ جهاد و شهادت مقامی است که خدا مخصوص افراد خاصی کرده و هرکسی لیاقت چنین این مقامی را نخواهد داشت و فرموده «مهمترین عامل برای رسیدن به این مرحله تقوا است».

*ذلت و خواری نتیجه دوری از جهاد و تسلیم شدن در برابر دشمن است

حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: خدای متعال کسانی که دستور دین را انجام ندهند و در مقابل دشمنان به جهاد نپردازند در همین دنیاخوار و ذلیل می کند. بنابراین جهاد و شهادت قلعه محکم اسلام ومسلمانان است و عزت مسلمانان دراحیاء و پاسداشت همین مسئله است.

 معظم له در پایان بیان داشتند: جهاد غیر از جنگ است، جنگ برای تصرف آب و خاک است اما جهاد برای حفظ، آمادگی، دفاع از خاک و وطن  در راه  خدای متعال است چون  تنها سخن از ایمان و تقوا است و می خواهند جلوی دشمنان است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهدی IR ۲۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۲۷
    0 0
    با سلام به محضر اقای نوری همدانی جناب همدانی خواهشمندم فقط 10 نفر از جوانان ونوجوانان وکودکان وزنان ومردان ایرانی را با دلیل که امریکا این ئه نفر ایرانی را کشتهاند خواهشمندم در مقابل حد اقل دو الا 3 میلیون نفر مسلمان در ایران وعراق وسوریه وفلسطین بدبخت را جنابعالی وکل مجتهدین شیعه ایران فقط داز سال 1356 تا امروز بیگناهترین ومسلمانترین ومظلومترین بندگان خدا را شخص جنابعالی ومکارم اقای خمینی وخامنهای وعدهای دیگر کشتهاید راستی که هستید راستی کدامین خدا وکدامین دین ومذهب را شماها معتقدید خواهشمندم لطف فرمائید ودر عمرتان یک کلام ویک کار درست وصادق نکردهاید وپیر شدید جواب این نامه را بدرستی وصداقت البته اگر معنای راستی وصداقت را بدانید ولی از بچه های کوچه بازی میکنند بپرسید راستی وصداقت چه معنا ومفهومی دارد انها بشما لطف میکنند وبشما اموزش میدهند وخواهشا جواب اینحقیر را به امیلم بدهید چون منهم پیر شدم واینشاءالله به جهان عدل وعدالت خواهیم رفت خدا را شکر حداقل امیدی داریم ولی از طرفی خوشبحالتان که به هیچ چیزی معتقد نیستید خدایا بحق عدالت براه راست هدایتمان فرما