پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دیدار رئیس مرکز خدمات با ایت الله مکارم شیرازی

حوزه/ رئیس مرکز خدمات به افتتاح مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت در مشهد مقدس اشاره کرد و گفت: این مجتمع با ظرفیت حدود ۱۵۰۰ نفر ویژه طلاب مجردی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند فراهم شده است و انشاء الله اواخر ماه رجب افتتاح خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین ربانی عصر امروز در دیدار با آیت الله العظمی مکارم شیرازی ضمن تبریک سال نو و اعیاد ماه مبارک رجب و با اشاره به برخی از فعالیت‌های مرکز خدمات در سال گذشته گفت: راه‌اندازی مهمانسرای مجتمع امین ولایت در شهر شیراز یکی از فعالیت‌های مرکز خدمات در سال گذشته بود.

وی بیان کرد: شیراز یکی از قطب‌های پزشکی کشور است و روحانیون عزیزی که برای معالجه به شیراز مراجعه می‌کردند نیاز داشتند که مدتی را در شیراز مستقر شوند و همواره این تقاضا بود که فضایی برای این منظور فراهم شود و خداوند تفضل کرد و این مهمانسرا در شیراز ایجاد شد.

رئیس مرکز خدمات به راه‌اندازی فضایی با عنوان سرای اندیشمندان برای تعداد محدودی از روحانیونی که به دلیل برخی مشکلات مانند بیماری امکان نگهداری آنها در خانه نبوده است گفت: ما بیشتر تشویق می‌کنیم که تا ممکن است خود فرزندان از والدینشان نگهداری کنند ولی این فضا برای کسانی تهیه شده است که امکان نگهداری از آنها نیست و طاقت آن از خانواده آنها خارج است.

وی استفاده از ظرفیت موجود در خود روحانیت را یکی دیگر از سیاست‌های مرکز خدمات عنوان کرد و افزود: در راستای همین سیاست، تلاش شد از فرزندان روحانیونی که در عرصه پزشکی تخصصی دارند برای حضور در اجلاسی دعوت شود تا هم هویت روحانیت به آنها یادآوری شود و هم از ظرفیت آنها برای درمان استفاده شود و اگر مستقیماً نمی‌توانند به عنوان واسطه کمک کنند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی تصریح کرد: از حدود 310 نفری که برای مراسم دعوت شده بود حدود 240 نفر شرکت کردند و در این اجلاس در خصوص استفاده از ظرفیت‌های موجود بحث و گفتگو صورت گرفت.

وی به سیاست‌های مرکز خدمات در بخش مسکن اشاره کرد و گفت: ما در شهر قم تنها برای اساتید، نخبگان و طلاب اهل قم نسبت به بحث مسکن با آورده خود طلاب و حمایت مرکز پیگیری می‌کنیم و برای سایر طلاب، در شهرها و استان‌های خودشان نسبت به پیگیری بحث مسکن اقدام می‌شود.

رئیس مرکز خدمات به تبیین فعالیت‌های مرکز در ارتقای مهارت‌های خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: تلاش شده است که با برگزاری دوره‌های فنی حرفه‌ای ویژه خانواده‌ها، علاوه بر یادگیری یک مهارت بتوانند به معیشت خانواده نیز کمک کنند.

وی ابراز داشت: مرکز خدمات در تلاش است تا طلاب دغدغه کمتری برای درس و بحث داشته باشند و با جدیت بیشتری به رسالت طلبگی خود بپردازند.

حجت الاسلام و المسلمین ربانی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی ویژه زوج‌های جوان ازجمله برنامه‌های مرکز خدمات در زمینه ازدواج است گفت: این دوره‌ها با هدف ترویج ازدواج آسان، آموزش سبک زندگی اسلامی و دانش‌افزایی طلبه و خانواده‌ها در بخشهای مختلف مهارت‌های زندگی برگزار می‌شود.

وی به افتتاح مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت در مشهد مقدس اشاره کرد و افزود: این مجتمع با ظرفیت حدود 1500 نفر ویژه طلاب مجردی که به مشهد مقدس مشرف می‌شوند فراهم شده است و انشاء الله اواخر ماه رجب افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha