پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به عملکرد حوزه اعزام مبلغ در اداره کل تبلیغات استان گفت: سه هزار و ۴۰۰ روحانی مبلغ، طی سال گذشته در مناسبت‌های مختلف به مساجد استان اعزام شدند.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: طی سال گذشته سه هزار و 400 روحانی مبلغ در مناسبت‌های مختلف به مساجد شهری و روستایی سطح استان اعزام شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه سال گذشته همچنین حدود ۶۰ نفر از علمای متخصص و برجسته از قم و مشهد برای حضور در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف به استان دعوت شدند، افزود: این روحانیون برای ترویج فرهنگ و سیره اهل‌بیت (ع) و بازگو کردن احکام دین به شهرها و روستاهای این استان اعزام شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر از عناصر و فعالان قرآنی استان در قالب محافل، جشنواره‌ها و اردوهای کاری و فرهنگی نیز زیرپوشش برنامه‌های تبلیغی قرار گرفتند.

وی با اشاره به فعالیت‌های روحانیون اعزامی به مساجد استان گفت: این روحانیون افزون بر اقامه نماز، سخنرانی، گفتمان‌های دینی، مراسم دعا و زیارت، پاسخ به سؤالات دینی و مذهبی، کلاس‌های روخوانی، روان‌خوانی، عقاید، بیان احکام شرعی و سبک زندگی را در روستاهای برگزار می‌کنند

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری وظیفه روحانیان در عصر حاضر هدایت دینی و سیاسی و حضور خدمتگزارانه و ارائه خدمات اجتماعی و عمومی به جامعه است، افزود: امروز وظیفه هدایت دینی و سیاسی را روحانیان و مبلغان بر عهده دارند که باید این نقش بیش از گذشته پررنگ شود

وی تصریح کرد: بخشی از اجرای درست و صحیح فرهنگ جامعه بر عهده روحانیان و مبلغان و حوزه‌های علمیه است که باید بیش‌ازپیش تلاش کنند این نقش را به‌خوبی در جامعه ایفا کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: پیاده کردن ارزش‌های اسلام در مراحل زندگی انسان‌ها از اساسی‌ترین و ارزشمندترین وظایف امت اسلام به شمار می‌رود و هر فردی از اعضای جامعه اسلامی موظف است که مردم را به ارزش‌ها دعوت و از ضد ارزش‌ها باز دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha