جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت‏ الله‎  نوری همدانی  در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و خارجی مجلس شورای اسلامی

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم امضای قرارداد ننگین مصونیت قضایی نظامیان آمریکایی در عراق، این پیروزی را حاصل توصیه های رهبری و نظام اسلامی و مرجعیت بیدار و بصیر عراق دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، علاءالدین بروجردی در دیدار اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با آیت ‏الله ‏العظمی نوری همدانی با اشاره به آثار پیروزی خط مقاومت در فوعه و کفریا سوریه گفت: خوشبختانه دراین پیروزی بزرگ مردمی که چند سال تحت محاصره و ظلم شدید داعشیون بودند از این شرایط نجات پیدا کردند.

وی افزود: دشمنان با انفجار وحشیانه در اتوبوس اهالی این دو منطقه به نوعی شکست سنگین خود را فریاد زدند؛ در این عرصه رایزنیهای بسیار پیچیدهای بین ما و گروههای مختلف و حتی اردوغان که در ظاهر دم از اسلام می زند، ولی با خط مقاومت مقابله می کند انجام شد و این مردم به آرامش نسبی رسیدند که این پیروزی را تنها کسانی درک میکنند که در منطقه و شرایط آن حضور دارند.

بروجردی بیان کرد: اگر سوریه سقوط میکرد، لبنان نیز سقوط میکرد و سپس عراق نیز به همین سرنوشت دچار میشد و مشکلات امنیتی ما به بالاترین حد می‏رسید، ولی خوشبختانه جمهوری اسلامی با حمایت از جبهه مقاومت دشمنان را منکوب کرد.

وی گفت: آمریکا یک بار دیگر در عراق شکست مفتضحانهای خورد و با صرف صدها میلیارددلار و بیش از 5هزار کشته نظامی در هر پروژهای که اجرا کرد در مقابل اراده الهی و خط مقاومت شکست خورد.

بروجردی بیان کرد: آمریکایی ها توانستند قرارداد مصونیت قضایی نظامیان خود را به زور به کشورها بقبولانند و متاسفانه دولت و مجلس افغانستان نیز این قرارداد خفت بار را پذیرفت و امروز آمریکایی ها میلیونها تن بمب را به راحتی در این کشور منفجر میکنند؛ ولی عراقیها با کمک و توصیههای رهبری و دولت و نظام اسلامی زیربار این خفت نرفتند و امروز ثمره آن را میچشند.

رئیس کمیسیون امنیتی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اعتقاد داریم که اگر حمایتهای ائمه اطهار (ع)در عراق نبود این وضعیت در عراق نیز ادامه مییافت؛ حمایتهای رهبری و نظام اسلامی و مرجعیت بیدار عراق آیتالله‏العظمی سیستانی اجازه نداد که عراق به جولانگاه دشمنان اسلام و نظام اسلامی مبدل شود و امروز جوانان این کشور در خط مقدم مقابله با داعش هستند و آنهارا دفع کردند.

وی با ذکر این مطلب که آثار شکست عربستان دریمن کاملا مشهود است بیان کرد: آنها در پروژه ننگین و ناجوانمردانه خود در یمن به رغم همه جنایاتی که مرتکب میشوند شکست خوردند و در میدان عمل بار دیگر ثابت شد که عزت جمهوری اسلامی به دلیل ایستادگی روی ارزشهای اسلامی چگونه حفظ و ارتقا یافته است و نیروهای مقاوم منطقه و جبهه شیعی چگونه با حماقت دشمنان به این وحدت رسیدند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha