جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حضرت آیت الله جوادی آملی

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: برخی اسلامشان مانند آدامسي است که تا در كام اينها مَزه دارد آن را مي‌جوند، اما وقتی مزه خود را از دست داد آن را دور مي‌اندازند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی در جلسه سوم از تفسیر سوره مبارکه قمر بیان داشتند: اگر انسان يك وقت يك جا نشسته ناگهان خلاف و گناه بيست سال قبل یا سي سال قبلش يادش ‌آيد، اين فرد بايد خدا را شكر كند كه به يادش انداخته تا استغفار كند.

ایشان ادامه دادند: در مورد توبه كردن نه رو به قبله بودن لازم است، نه غسل لازم است، بلکه فرد می تواند همان‌جا بگويد خدايا بد كردم! اشتباه كردم! مرا ببخش! اين روايتي است كه مرحوم مجلسي آن را نقل كرده، فرمود اگر يك وقت انسان در مجلسي که نشسته، گناهي که چندين سال قبل كرده به يادش آمده بايد خدا را شكر كند كه يادش آمده و استغفار كند. خدا كه قريب‌الاجابه است، سريع‌الرضاست، الآن هم گناه فرد را به یاد او انداخته تا استغفار كند.

معظم له در ادامه با اشاره به روایتی از حضرت سيدالشهداء(علیه السلام) اذعان داشتند: حضرت سيدالشهداء(ع) می فرماید دينداری خيلي از مردم مانند جویدن آدامس است! آدامس اثرش چيست؟ يك مقداري انسان آن را مي‌جود، وقتي به صورت تفاله شد، آن را دور مي‌اندازد. حضرت فرمود: «النَّاسَ‏ عَبِيدُ الدُّنْيَا وَ الدِّينُ لَعْقٌ عَلَي أَلْسِنَتِهِمْ‏ يَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَايِشُهُمْ فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلَاءِ قَلَّ الدَّيَّانُون» فرمود برخی اسلامشان مانند آدامسي است که تا در كام اينها مَزه دارد آن را مي‌جوند، اما وقتی مزه خود را از دست داد آن را دور مي‌اندازند. چرا که به تعبیر امام، ایمانی در درون آنها نيست، بلکه فقط در همين محدوده زبان آنها است؛ خلاصه اسلام آنها در لسان است نه حلق

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha