پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تئاتر سلسلة الذهب

حوزه/ مدیر مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری از برگزاری دوازدهمین جشنواره تئاتر مردمی مسجد بعد از حدود ۲۰سال وقفه در اجرای آن خبر داد و گفت: این جشنواره از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه در ۱۲مسجد تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کوروش زارعی، امروز در نشست خبری دوازدهمین جشنواره تئاتر مردمی مسجد که در محل حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: با وجود این که یازده دوره گذشته جشنواره تئاتر مردمی مسجد، با استقبال بسیار گسترده مردم روبرو شده بود، اما متأسفانه از دهه 70 تاکنون متوقف شد که خوشبختانه در حال حاضر، با تغییر مدیریت امور نمایشی، تصمیم بر برگزاری مجدد این رویداد مردمی گرفته شد.

وی با بیان این که برگزاری جشنواره تئاتر مردمی مساجد، یک مزیت بسیار مهم دارد و آن هم این که این رویداد سبب می شود، اخلاق دینی در بین هنرمندان رواج پیدا کند، گفت: این اتفاق در دهه 60 اثرات مثبت و مفید خود را در جامعه هنری نشان داد و از این رو ما امیدواریم در زمان حال نیز شاهد آثار مثبت آن باشیم؛ البته این نکته را نباید فراموش کرد که سلیقه زمان حال با سه دهه پیش تفاوت کرده است و ما باید با سلیقه ای متناسب با شرایط روز داشته باشیم.

مدیر مرکز هنرهای نمایش حوزه هنری با بیان این که آثاری که در این جشنواره به نمایش در می آید تنها به یک سبک و مفهوم خاص خلاصه نخواهد شد، گفت: برای همین امر، در میان آثار ما حتی استندآپ کمدی نیز خواهیم داشت.  نکته دیگر این است که ما باید مسجد را علاوه بر کارکرد عبادتی آن، به عنوان محلی فرهنگی و هنری درآوریم تا در این راستا، جوانان بیشتر در مساجد حضور پیدا کنند.

زارعی در ادامه سخنان خود، درباره علاقه رهبر معظم انقلاب به هنر نمایش و تئاتر، گفت: بارها حضرت آقا در محافل مختلف، از علاقه خود به هنر تئاتر سخن گفته اند؛ حتی ایشان به زنان ایرانی پیشنهاد می کند نمایشنامه های شکسپیر را بخوانند؛ این دقت ایشان نشان می دهد رهبر معظم انقلاب، تمام این ٱثار را خوانده است؛ این توجه معظم له به تئاتر، تنها به هنر نمایش خلاصه نمی شود، بلکه سینما، شعر و... را هم در بر می گیرد.

۱۲ مسجد تهران؛ میزبان جشنواره تئاتر

در ادامه نشست خبری دوازدهمین جشنواره تئاتر مردمی مسجد، حمید نیلی دبیر این جشنواره نیز در سخنانی اظهار داشت: این جشنواره از یکم تا پنجم اردیبهشت ماه در تهران برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در 12 مسجد تهران برگزار می شود و همچنین نمازخانه برخی از مدارس دخترانه تهران هم میزبان این رویداد خواهند بود؛ اختتامیه جشنواره هم عصر روز مبعث برگزار خواهد شد.

دبیر دوازدهمین جشنواره تئاتر مردمی مسجد، افزود: توجه به شعارهای سال هم از دیگر اهداف ما در این جشنواره هستند و برای همین امر، موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی ایرانی و اقتصاد مقاومتی، از جمله اهدافی است که به صورت ویژه به آن خواهیم پرداخت.

نیلی در پایان تاکید کرد: بعد از مدت ها این جشنواره برگزار می شود و به همین منظور و برای رونق بیشتر آن، نیازمند حمایت همه هستیم، به ویژه اهالی رسانه می توانند به ما در بهتر دیده شدن جشنواره کمک کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha