جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، در بازدید از مسابقات استانی نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانش آموزان استان مرکزی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: شیوه تربیتی و مدیریت آموزشی امام علی(ع) در طی حدود پنج سال حکومت ایشان، با وجود جنگ‌های متعدد، بهترین نمونه و الگو برای مسلمانان و مدیران آموزشی کشور به ویژه آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اراک، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، در بازدید از مسابقات نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانش آموزان استان مرکزی، اظهار داشت: قرآن کتاب هدایت و تدبر و مایه شفای دل هاست و دستگاه تعلیم و تربیت باید به دنبال تربیت دانش آموزانی باشد که حامل پیام های قرآنی باشند.

وی با بیان این که آموزش و پرورش باید  ابتدا به مقوله پرورش بپردازد و به آن توجه ویژه کند، گفت: حفظ و قرائت قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه، و عمل به ارزش های متعالی، بسیار مهم است و  دانش آموزان باید به این مهم بپردازید.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی خاطرنشان کرد: امام علی(ع) اولین ضرورت ها را، آموزش و پرورش نسلی قرار داد که از دوران پیامبر(ص) و رشادت‌های امام علی(ع) هیچ خبری نداشتند و از سوی دیگر تبلیغات سوء معاویه، تفکر آنان را مسموم کرده بود؛ شیوه تربیتی و مدیریت آموزشی امام علی(ع) در طی حدود پنج سال حکومت ایشان، با وجود جنگ‌های متعدد، بهترین نمونه و الگو برای مسلمانان و مدیران آموزشی کشور به ویژه آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور با اشاره به اهمیت صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، بیان داشت: صحیفه سجادیه و نهج البلاغه، کتاب های زندگی هستند و همواره باید در دسترس تمامی ما باشد تا سبک زندگی را از آن ها بیاموزیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha