پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، نشست با رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان مرکزی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان مرکزی با تاکید بر ضرورت تربیت قرآنی دانش آموزان، گفت: ترویج فرهنگ و آموزه‌های قرآن و اهل بیت(علیهم السلام)، جامعه را در برابر تمام آسیب ها و معضلات اجتماعی حفظ می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی حسینی پور، در نشستی با رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان مرکزی، با تقدیر از این اداره برای برگزاری مسابقات قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برای دانش آموزان استان، اظهار داشت: انس با قرآن منوط به توجه به قرائت و تدبر در قرآن کریم است.

وی افزود: این مراحل مقدمه ای برای عمل به قرآن است به گونه ای که آنچه را از این کتاب الهی یاد گرفتیم، به دیگران منتقل کنیم، که قسمتی با زبان و قسمتی دیگر باعمل خود شخص است.

مدیر حوزه علمیه استان مرکزی گفت: امیدواریم برگزاری مسابقات و برنامه های قرآن و عترت در مدارس زمینه گسترش و احیا برنامه های قرآن و عترت را فراهم کند، زیرا ترویج فرهنگ قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در بین دانش آموزان، آنها را در برابر تمام معضلات اجتماعی محفوظ می کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی پور گفت: باید در آموزش و پرورش به سمت سویی برویم تا ساعت آموزشی مختص با برنامه های قرآن وعترت باشد، چرا که دانش آموزان با انس گرفتن با قرآن و نهج البلاغه، می توانند رشد مطلوبی داشته باشند.

در ادامه این نشست، طباطبایی رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، از شرکت 2000هزار نفر از دانش آموزان در مسابقات حفظ، قرائت، مفاهیم، نهج البلاغه و...، خبر داد و گفت: نسبت به سال گذشته شرکت دانش آموزان رشد چشمگیری داشته است.

وی با بیان این که هدف از برگزاری این مسابقات آشنایی دانش آموزان با قرآن، نماز و عترت و اهل بیت(ع) است، گفت: در هفته قرآن و عترت و در راستای تحقق منویات امام خمینی(ره)، رهبری معظم انقلاب و راهبردهای منشور توسعه فرهنگ قرآنی، این مسابقات در مدارس استان مرکزی برگزار می شود و نفرات برتر در سطح ناحیه نیز، با هم رقابت نموده و در نهایت به مرحله استانی راه پیدا می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha