شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شیخ علی یاسین رئیس نشست علمای صور لبنان

حوزه/ شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور لبنان گفت: باید به کمک مبانی و اصولی که شهید صدر معرفی کرد با جنبش های تکفیری مبارزه فکری شود؛ چرا که اصول شهید صدر مبتنی بر حقیقی اسلامی که به وحدت، محبت، و نپذیرفتن انواع قیمومیت بشری و تسلیم در برابر قیمومیت الهی دعوت می کند است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ علی یاسین رئیس انجمن علمای صور لبنان با دعوت مرکز امام خمینی در شهر "النبطیه" در مراسم سالگرد شهادت سید محمد باقر صدر با عنوان "سید صدر، مدرسه قیام" شرکت کرد.

در این مراسم شیخ غالب حلال مدیر این مرکز، علی مرعی مدیر جمعیت آموزش دینی، هیئتی از مسئولین حزب الله و تعدادی از فعالین و شخصیت های منطقه حضور داشتند.

* انفجار تروریستی فوعه و کفریا ، لکه ننگی بر پیشانی سازمان های عربی است

بعد از تلاوت قرآن کریم، شیخ یاسین انفجار تروریستی دو شهرک شیعه نشین فوعه و کفریا در سوریه را محکوم کرد و گفت: این حادثه وحشی بودن گروهک های تکفیری را که کودکان، زنان و پیرمردان بی گناه را همانند دشمن صهیونیستی می کشد، نشان می دهد و لکه ننگی است بر پیشانی سازمان های عربی که از این گروهک های تروریستی و رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

وی از مصیبتی که بر خانواده های قربانیان بی گناه وارد شده ابراز ناراحتی کرد و آرزو کرد این انفجار پایان رنج های اهالی کفریا وفوعه باشد و از علمای امت خواست تا نسبت به گروهک های تروریستی موضع صریح و آشکار اتخاذ کنند تا این گروهک ها را در جای خود قرار دهد.

رئیس علمای صور در سخنان خود به جوانب مختلف زندگی شهید صدر و تأثیر این شخصیت در جهان عربی و اسلامی پرداخت و گفت: شهید صدر مدرسه ای بود که بسیاری از علمای عالم و عامل از آن خارج شدند که در شرح و تبیین تفکر اسلامی در جهان عربی و اسلامی و هم چنین غرب غنا بخشیدند و در خیزش جوامع اسلامی از طریق گسترش آگاهی زبانی و عملی در مبارزه با تمام انواع استعمار و اشغالگری تلاش کردند.

وی افزود: شهید صدر در زندگی خود الگویی بود سرشار از مفاهیم اسلامی به گونه ای که در مورد ایشان می توان گفت: او عالمی است که وارث پیامبران است و الگویی اسلامی والاست که راهش ادامه دارد.

* یکی از اسباب بحران در جوامع اسلامی ، دوری از مفاهیم حقیقی اسلام ناب است

شیخ یاسین تصریح کرد: یکی از اسباب بحران هایی که جوامع اسلامی در آن به سر می برند، دوری از مفاهیم حقیقی اسلام ناب محمدی است که شهید صدر به آن عمل و در عصر حاضر به آن دعوت کرد؛ و این دوری از مفاهیم اسلامی باعث شد عراق محل ولادت شهید صدر به کشوری فقیر تبدیل شود که غرق در درگیری های داخلی است و با آشوبی که پروژه اسرائیلی آمریکایی در منطقه به ویژه سوریه در پیش گرفته رو به تکامل است.

* مبارزه با جنبش های تکفیری تنها به شکل نظامی نیست

وی ادامه داد: مبارزه با جنبش های تکفیری تنها به شکل نظامی نیست همچنان که اکنون وجود دارد امّا می گوییم با کمک مبانی و اصولی که شهید صدر معرفی کردند با این جنبش ها مبارزه فکری شود؛ چرا که اصول شهید صدر بر فهم حقیقی اسلامی از رسالت آسمانی که به وحدت، محبت، بحث و جدل با روش بهتر و نپذیرفتن تمام انواع قیمومیت بشری و تسلیم در برابر قیمومیت الهی دعوت می کند، متمرکز است.

این روحانی لبنان تاکید کرد: شهید صدر یکی از نابغه های مقاومت است که تفکر وی در جان نسل های پایبند به تفکر جهادی که در برابر حقوق تسامح به خرج نمی دهد و با پروژه های شبهه ناک می جنگد، کاشته شده است. از اینجا بود که مقاومت در عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و بحرین و در نزد هر انسان آزاده در سرتاسر جهان شکل گرفت.

شیخ یاسین در پایان سخنان خود از مردم جهان به طور عام و از جوانان در جهان عربی و اسلامی به طور خاص دعوت کرد تا با تفکر اسلامی درست از طریق آشنایی با کتاب های شهید صدر که به تفکر جهانی غنا بخشید، آگاهی و شناخت کامل داشته باشند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha