سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام شفیعی

حوزه/ معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی، با بیان این که روحانیون مردم را به حضور پرشور در انتخابات دعوت کنند، گفت: یکی از نتایج حضور گسترده در انتخابات، عزت اسلام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام علی شفیعی، صبح امروز، در جلسه جامعه مبلغان شهرستان شازند استان مرکزی، که با موضوع «روحانیت و آسیب های اجتماعی، انتخابات و حضور حداکثری» برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه هنوز یک کار جدی در خصوص تصحیح فرهنگ عمومی جامعه انجام نشده است و اگر روحانیت به این موضوع بپردازد، تأثیر به‌سزایی در مقابله و کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی دو عامل قوانین نادرست و عادت  به فرار از قوانین درست را در ایجاد آسیب های اجتماعی دخیل دانست و گفت: اگرچه در برخی موارد قانون اشکال دارد، اما برخی از افراد هم هستند که به فرار از قانون عادت کرده اند و از این رو باعث ایجاد آسیب هایی در جامعه می شوند؛ در این میان، نقش علما و روحانیت، برای سوق دادن مردم به رعایت قانون، بسیار مهم و تأثیرگذار است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به اهمیت حضور مردم در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری گفت: روحانیان و حوزویان، باید مردم را نسبت به حماسه سازی تشویق کنند.

وی با بیان این که جهان استکبار هیچ کدام از شیعه و سنی را قبول ندارد و به دنبال ازبین بردن همه مذاهب اسلامی است، گفت: استکبار از اسلام سیلی محکمی خورده و بیداری اسلامی که از انقلاب اسلامی ایران منشاء گرفته است، موجب آن شده تا دشمن بیشتر خشمگین شود.

حجت الاسلام شفیعی با بیان این که دشمن به دنبال این است که با ابزارهای گوناگون از جمله تحریم‌‌ها که به قول خودشان شکننده است، ملت را دلسرد و از حضور در انتخابات منصرف کنند، در حالی که با خواست خداوند متعال حضور حداکثری مردم در صحنه دشمن را مایوس می‌کند، تأکید کرد: حضور گسترده، پرشور و مقاومتی مردم در عرصه انتخابات، به یقین گامی برای شکست دادن دشمنان است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه استان مرکزی با بیان این که روحانیان و حوزویان موظفند مردم را نسبت به حماسه سازی در انتخابات پیش رو تشویق کنند، گفت: یکی از نتایج حضور گسترده در انتخابات، عزت اسلام و اقتدار نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است.

حجت الاسلام شفیعی در پایان سخنان خود با تأکید بر استفاده هر چه بیشتر روحانیون و طلاب از ظرفیت مساجد، خاطرنشان کرد: به گفته امام خمینی(ره) ما هرچه داریم از اسلام، مساجد و روحانیت است؛ و از این رو، روحانیت شیعه در طول تاریخ همواره مردم را با استفاده از ظرفیت مساجد، به وحدت، همدلی و دفاع از ارزش‌های اسلامی دعوت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha