پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مارکوس دروگه کشیش اعظم برلین

حوزه/ مارکوس دروگه کشیش معروف کلیسای پروتستان گفت: ما باید دیالوگ خود با اسلام را فشرده تر دنبال کنیم.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مارکوس دروگه کشیش معروف کلیسای پروتستان به مناسبت عید پاک مسیح در مصاحبه با سایت خبری زوددویچه سایتونگ گفت: ما باید دیالوگ خود با اسلام را فشرده تر دنبال کنیم.

بنابر اعلام رایزنی فرهنگی ایران در آلمان وی به مسئولیت کلیسا در برابر پوپولیسم راست گرا و ترور نیز اشاره و علاوه بر این تبادل و دیالوگ را با کلیسای کاتولیک و اسلام مهم دانست.

این کشیش به پانصدمین سالگرد رفورماسیون اشاره ای داشت و عنوان کرد: ما گفتگوی خود را با همه جوامع آغاز کردیم. در کنار بزرگداشت رفورماسیون به موضوع دین یهود، مارتین لوتر و اندیشه های ضدیهود پرداختیم. اینجا لازم است تا از رفورماسیون به عنوان یک بهانه برای گفتگو با سایرین استفاده کنیم.

کشیش اعظم برلین- براندنبورگ که در مراسم اصلی عید پاک سخنرانی کرده و ادیان دیگر را نیز دعوت نموده بود، در رابطه با رفورماسیون گفت: رفورماسیون امروز پیام های جدیدی دارد. من از استقبال جامعه در مورد رفورماسیون شگفت زده شده ام. پیام های جدید می توانند آزادی و مسئولیت برای دیگران تلقی گردند.

کشیش دروگه در پاسخ به سوال خبرنگار راجع به فاصله طبقاتی و عدم برابری اجتماعی در آلمان پاسخ مثبت نشان داد و آن را یکی از عوامل تقویت نیروهای پوپولیسم و افراطی دانست.

وی در پایان به موسسه مطالعات ادیان جهان در دانشگاه هومبلت اشاره کرد و آن را ایده ای سازنده در جهت گسترش و حفظ دیالوگ بین ادیان خواند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha