پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد غروی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علما را دیده بانان اسلام ناب خواند و گفت: حوزه های علمیه و علماء، همواره با تبلیغ، تبیین و ترویج آموزه های دینی، در جهت تعمیق معارف اسلامی در جامعه و صیانت از انقلاب اسلامی قدم بر می دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان لرستان، آیت الله سیدمحمد غروی، در نشستی با طلاب، اساتید وکادر اجرایی مدارس علمیه بروجرد که در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به پیشینه حوزه بروجرد و مفاخر آن در طول تاریخ تشیع، اظهار داشت: آیت الله العظمی بروجردی(ره) که از افتخارات جهان اسلام و مکتب تشیع محسوب می شوند، تربیت یافته حوزه بروجرد بودند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد:  خدمات حضرت آیت الله بروجردی(ره) همواره به عنوان خورشیدی فروزان، چراغ راه هدایت بشر و حوزه های علمیه بوده است.

وی در ادامه، حوزه های علمیه را ضامن بقاء اسلام و انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: آگاهی بخشی، بصیرت افزایی و تبیین معارف اسلامی در جامعه، از رسالت های حوزه  و روحانیت است و در این راستا، همواره رسالت خود را به خوبی انجام داده اند.

عضو جامعه مدرسین حوزه در پایان، علما را دیده بانان اسلام ناب خواند و گفت: حوزه های علمیه و علماء، همواره با تبلیغ، تبیین و ترویج آموزه های دینی، در جهت تعمیق معارف اسلامی در جامعه قدم بر می دارند.

تدریس و تحصیل ۴۰۰ استاد و طلبه در بروجرد

حجت الاسلام والمسلمین حسن ترابی، امام جمعه بروجرد نیز در این نشست گفت: بروجرد از دیرباز مهد علم، فقاهت و دانش بوده و بیش از ۷۰ مجتهد و عالم در این شهرستان سکونت داشته اند.

وی با اشاره به افتخارات حوزه علمیه بروجرد، خاطرنشان کرد: آیت الله العظمی بروجردی(ره)، علامه بحرالعلوم، آیت الله نجفی بروجردی، علامه شهیدی و صامت بروجردی از جمله افتخارات این شهرستان و عالم تشیع محسوب می شوند

امام جمعه بروجرد، حوزه لرستان و مدارس این شهرستان را از حوزه ها و مدارسفعال و پویا در کل کشور برشمرد و گفت: هم اکنون ۴۰۰ نفر از اساتید و طلاب در مدارس علمیه امام صادق(ع) و ولیعصر(عج) در سطوح ۱ و ۲ حوزه مشغول تدریس و تحصیل هستند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha