جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست هم اندیشی

حوزه/ در هم اندیشی اعزام مبلغ به مناطق زلزله زده خراسان رضوی بر ضرورت ارائه آموزش های امدادی و کمک های اولیه به مبلغان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در این نشست، حجت الاسلام اسدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در هلال احمر خراسان رضوی با اشاره به بی خانمان شدن مردم و خسارت مالی که به ساکنین مناطق زلزله زده وارد شده است، گفت: امدادرسانی معنوی و تسکین آلام و فشارهای روحی امری ضروری است و قطعا حضور روحانیون در منطقه اثر روانی بالایی دارد.

وی با تاکید بر حضور سریع تر وگسترده تر روحانیون درمیان مردم زلزله زده گفت: تشکیل کارگروه دائمی به منظور آموزش و حضور در مناطق آسیب دیده و تقویت کانون طلاب می تواند گامی موثر در رسیدن به این هدف باشد.

حجت الاسلام اسدی با اشاره به حضور جمعی از روحانیون و مدیران دستگاه های تبلیغی حوزه علمیه خراسان، اداره کل تبلیغات اسلامی، مرکز رسیدگی به امور مساجد، دبیر اتاق تبلیغ خراسان، اداره کل اوقاف و امور خیریه و مرکز خدمات حوزه علمیه در این جلسه، پیشنهاد کرد: کارگروه ویژه ای به منظور سازماندهی طلاب تبلیغی و امدادی تشکیل شود که این امر به تایید حاضران رسید.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان نیز ضمن تاکید بر تشکیل هر چه سریعتر کانون های طلاب در حوزه علمیه و بهره مندی از آن در زمان بحران، گفت: باید تمهیداتی اندیشده شود که طلاب علوم دینی در همه مناطق حضور داشته باشند .

وی افزود: ائمه جمعه در زمان بحران می توانند یکی از تاثیر گزارترین افراد در ایجاد آرامش و تلطیف فضا باشند .

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: ایجاد شبکه ارتباطی در مدارس حوزه علمیه و مشارکت در محتوا سازی به همراه اطلاع رسانی شفاف وایجاد آرامش معنوی می تواند در زمان بحران بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام  لطفیان، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان نیز در این نشست بر ضرورت حضور خواهران طلبه در مناطق آسیب دیده تاکید کرد.

وی با اشاره به تشکیل گروه یک هزار نفری از طلاب که در حال حاضر در روستاها و مناطق محروم فعالیت می کنند، گفت: می توان با ارائه آموزش های امدادی به این طلاب از این ظرفیت استفاده کرد تا در مواقع لزوم بتوان با سرعت و به طور سازماندهی شده در مناطق آسیب دیده حضور پیدا کرد.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha