جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمهور فیلیپین

حوزه/ رئیس جمهور فیلیپین روز گذشته در خصوص احتمال حمله ارتش به یک جزیره تحت اشغال شبه نظامیان هم‌پیمان داعش یعنی ابوسیاف هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از رویترز، رودریگو دوترته رئیس جمهور فیلیپین، روز گذشته اعلام کرد که احتمال دارد ارتش این کشور به یک جزیره تحت اشغال شبه‌نظامیان ابوسیاف، گروه هم‌پیمان داعش حمله کند.

رئیس جمهور فیلیپین با بیان اینکه ابوسیاف نباید اجازه توسعه فعالیت‌هایش را داشته باشد، پس از شرکت در یک جلسه امنیتی در شهر تاگبیلاران، مرکز استان بهل اعلام کرد: احتمال دارد به زودی به جزیره جولو حمله کنیم. تمامی اعضای ارتش و نیروی دریایی به آنجا خواهند رفت. اگر آن‌ها جنگ می‌خواهند ما هم با آن‌ها می‌جنگیم.

وی با اشاره به استحکامات ابوسیاف در جزیره جولو گفت: من به نیروی دریایی دستور می‌دهم که آن‌ها را منفجر کنند. هیچ تسلیمی درکار نخواهد بود و با شلیک توپ همه را نابود می‌کنیم.

دوترته به شبه‌ نظامیان ابوسیاف، هم‌پیمانان گروهک تکفیری داعش در فیلیپین که هفته گذشته در تلاشی ناموفق قصد ربودن عده‌ای از گردشگران را داشته‌اند هشدار داده و جایزه نقدی برای دستیگری زنده یا مرده هر یک از 6 عضو تحت تعقیب ابوسیاف تعیین کرد.

هفته گذشته در درگیری مسلحانه میان ارتش و شبه نظامیان، 4 نیروی امنیتی و 6 تروریست کشته شدند. این تیراندازی زمانی اتفاق افتاد که مردان مسلح سوار بر قایق قصد ربودن عده‌ای از گردشگران را داشتند.

ابوسیاف یک گروهک تروریستی جدایی طلب است و به گفته ارتش فیلیپین برخی از عناصر این گروه ارتباط نزدیکی با تروریست‌های تکفیری داعش در خاورمیانه دارند. با این حال بسیاری از فعالیت‌های این گروه راهزنی و آدم‌ربایی است و آن‌ها بیشتر دزدان دریایی هستند که به خاطر گردن زدن گروگان‌هایشان در صورت عدم پرداخت خون‌بها، بسیار بدنام هستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha