جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم

حوزه/ مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم به همت مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم و با حضور طلاب و خانواده های شهدا در این مدرسه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام شاه جعفری در مراسم گرامیداشت شهدای مدافع حرم که شب گذشته در مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) قم برگزار شد، با اشاره به مقام شهدا و خدمت خالصانه آنان به مکتب اهل بیت علیهم السلام خاطرنشان ساخت:  شهدای انقلاب و نظام اسلامی با خونشان ثابت کردند که ث در حفظ اسلام و ولایت ثابت قدم  هستند.

سخنران مراسم در ادامه بیان کرد: اولین پایه اصلی همه رزمندگان، این بود که قلبشان حرم خدا بود و در آن نامحرم جای نداشت و عاشقانه در اعتقادات و ولایت مداری خود تا پای جان ایستادند.

وی حفظ و پاسداری از راه شهدا را وظیفه هر فرد مسلمان و پیرو مکتب اهل بیت(ع) دانست و خاطرنشان ساخت: وظیفه هر شخص متعهد در قبال خون شهدا بسیار سنگین است و وظایفی را بر گردن ما نهاده است؛ لذا باید در راه و مبانی شهدا قدم برداریم و آنان را الگو قرار دهیم.

حجت الاسلام شاه جعفری گفت: دلیل این که شهدا به چنین مقام و منزلت بالای رسیده اند، دلایل متعدی از جمله، بصیرت و آگاه به شرابط زمان و شناخت جایگاه امام خود و عمل به فرامین و گره خوردن با اهل بیت علیهم السلام است.

وی در ادامه بیان داشت: بصیرت مسیر حق از باطل را  همچون قطب نما تشخیص می دهد که درراه صحیح قدم برداری؛  یک فرد انقلابی و متعهد باید در تمامی عرصه حتی جریانات سیاسی دارای فهم سیاسی باشد و حق و باطل را تشخیص دهد، لذا باید انقلابی باشیم تا خداوند به ما نگاه کند، چرا که در مسیر صالحین بودن بصیرت می خواهد.

این محقق حوزوی در پایان با بیان شاخصه های یک نامزد انقلابی ابراز داشت: در انتخابات مردانه حضور داشته بو بصیرت سیاسی داشته باشیم کسی را انتخاب کنیم که اصلح باشد و درد گرسنه ها را بفهمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha