پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام علی میناپور دیالی- مدیر حوزه لرستان

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان لرستان از تحصیل یک هزار و ۴۰۰ طلبه در ۱۲ مدرسه استان خبر داد و گفت: سهمیه پذیرش امسال حوزه استان نیز ۲۵۰ نفر اعلام شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از لرستان، حجت الاسلام والمسلمین علی میناپور، شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای حوزه علمیه استان که با حضور برخی از اعضا و مسئولان شورای عالی حوزه در خرم آباد برگزار شد با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های حوزه استان، گفت: یک هزار و ۴۰۰ طلبه در ۱۳ مدرسه استان مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد ۱۲ مدرسه بلند مدت و یک مدرسه نیز سفیران هدایت می باشد.

مدیر حوزه علمیه لرستان در ادامه به روند پذیرش حوزه استان اشاره کرد و افزود: در لرستان ۷۳۰ داوطلب در آزمون ورودی حوزه شرکت کردند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶۸۸ نفر داوطلب ورود به مدارس علمیه استان لرستان بوده و قریب به ۵۰ لرستانی نیز در سایر حوزه های امتحانی کشور شرکت داشتند، افزود: آزمون ورودی امسال در دو حوزه امتحانی خرم آباد و بروجرد برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین میناپور با اشاره به اینکه سهمیه پذیرش امسال حوزه استان لرستان نیز ۲۵۰ نفر اعلام شده استّ خاطر نشان ساخت:پذیرفته شدگان در آزمون کتبی پس از موفقیت در مصاحبه ها شفاهی و همچنین دوره اختبار و تثبیت شرکت میکنند و پس از موفقیت، در  مدارس مشغول تحصیل خواهند شد.

وی در پایان با تاکید بر اینکه ایجاد روحیه تهذیبی و معنوی از جمله محوری ترین برنامه های حوزه استان است، گفت: با ایجاد روحیه جهادی و انقلابی می توانیم در راستای تربیت مبلغانی کارآمد و اثرگذار در جامعه قدم برداریم.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha