شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
آیت الله طبرسی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان مازندران، گفت: دشمنانی که نتوانستند در ۸ سال دفاع مقدس، به اهداف شوم خود برای سرنگونی نظام جمهوری اسلامی ایران برسند، با ایده و تفکر تزلزل و فروپاشی بنیان خانواده در جامعه اسلامی به میدان آمده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ساری، آیت الله طبرسی، امروز در همایش «آموزه های اسلامی، انسان معاصر و نظام خانواده» که با حضور محققان و پژوهشگران در دانشگاه پیامبر اعظم(ص) ساری برگزار شد، اظهار داشت: نظام خانواده از مهمترین نهادهایی است که همه مجامع علمی دنیای غرب و شرق و همچنین مسلمانان به آن توجه داشته و تحقیقات فراوانی راجع به آن انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: نظام خانواده در تمام اقوام و ملل و مکاتب مادی و الهی از احترام ویژه برخوردار است و حتی کمونیست ها، خانواده را برای حفظ نسل قبول دارند.

امام جمعه ساری خاطرنشان کرد: خانواده در دین اسلام و آموزه های مترقی آن نیز، نهادی مقدس است که که با اصل و اساس خلقت شکل گرفته است؛ در قرآن هم خداوند به صورتی عاشقانه، امر ازواج را بیان کرده و میفرماید از اعجاز و نشانه های پروردگار این است که از جنس خودتان همسر انتخاب کرده تا به آرامش برسید.

وی گفت: یکی از بلاهایی که دنیای غرب گرفتار آن شد این است که بعد از دوران رنسانس در اروپا که صنعت و تکنولوژی بسیار پیشرفت کرد، اما نظام خانواده دچار تزلزل اساسی شد و البته متأسفانه، جوامع اسلامی نیز تا حدودی گرفتار این معضل شدند.

آیت الله طبرسی با اشاره به توطئه دشمنان اسلام برای سست کردن بنیان خانواده در جوامع اسلامی، تأکید کرد: دشمنانی که نتوانستند در 8 سال دفاع مقدس، با  فداکاری های رزمندگان غیور کشورمان، به اهداف شوم خود برای سرنگونی نظام مقدس و مردمی جمهوری اسلامی ایران برسند و با حمله نظامی مردم را از اهداف و ارزش های دینی دور کنند، در سال های اخیر، ایده و تفکر دیگری که همان تزلزل و فروپاشی بنیان خانواده در جامعه اسلامی ما باشد را در پیش گرفته اند و برای تحقق این هدف خود، برنامه ریزی های گسترده ای می کنند.

وی در ادامه با اشاره به فلسفه ازدواج و تشکیل خانواده، گفت: بقای نسل، سکون و آرامش، مشارکت در حیات معنوی و مادی و همچنین اصل تربیت نسل، از جمله اهداف و فلسفه ازدواج می باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطر نشان کرد: متأسفانه وضعیت ازدواج و طلاق در کشور قابل قبول نبوده و اگر روند ازدواج و تولید نسل به این روال ادامه یابد، نسل آینده کشورمان،  پیر خواهد بود و به این ترتیب، راهی که دنیای غرب در سالیان طولانی حدود 200 ساله بر اثر اشتباهات خود طی کرد و در نتیجه بنیان خانواده در نازل ترین جایگاه خود قرار گرفت، ما در طول 20 سال آینده طی خواهیم کرد.

وی  با اشاره به نامگذاری سال 96 از سوی مقام معظم رهبری به نام سال «اقتصاد مقاومتی؛ اشتغال-تولید» نیز گفت: برای تحقق دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی در کشورمان، باید تولید و اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

آیت الله طبرسی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه، هم مسئولین کشور باید با توجه بیشتر به تولید ملی و ایجاد اشتغال، در این زمینه تلاش کنند و هم این که مردم با مصرف کالاهای داخلی در این زمینه اثرگذار باشند و هم این که ساده زیستی را مورد توجه داشته قرار دهند تا این که به امید خدا در سایه سار انقلاب اسلامی، آرمان های اهل بیت(علیهم السلام) را در جامعه پیاده کرده و مدینه فاضله تشکیل دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha