سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ابوالحسن نواب

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین نواب خواستار توسعه همکاری های دانشگاهی بیشتر میان ایران و فرانسه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن نواب در نشست مشترک با سفیرفرانسه در ایران که در دانشگاه ادیان  برگزار شدگفت: پیشنهاد می‌کنم روابط دانشگاهی ما و فرانسه را فعال‌تر کنید و هیئت‌های بیشتری برای گفت‌وگو از فرانسه به ایران بیایند.

دبیر مجمع جهانی اهل بیت(ع) اظهارداشت: پیشنهاد دیگر آن است که گفت‌ و گو میان مسلمانان فرانسوی و غیرمسلمانان کشورتان را افزایش دهید، این کار باعث می‌شود گروه‌های مانند داعش قادر به جذب مسلمانان به خود نشوند، مسلمانان باید ضمن حفظ هویت خود، با دیگر فرانسوی‌ها تعامل داشته باشند. شما باید گفت‌وگو را از داخل فرانسه آغاز کنید.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در ادامه به معرفی دانشگاه ادیان و مذاهب پرداخت و از «فعالیت‌های علمی پژوهش‌محور»، «پذیرش دانشجو در سطوح کارشناسی ارشد و دکتری» و «تأکید بر گفت‌وگو میان ادیان و مذاهب» به عنوان محورها و شاخصه‌های اصلی این دانشگاه یاد کرد.

وی خطاب به سفیر فرانسه، دانشگاه ادیان و مذاهب را به عنوان پاسخی به مشکلات کنونی جهان مطرح کرد و با اشاره به سفر اخیر خود به پنج کشور فرانکوفون آفریقا ، خاطرنشان کرد: پس از بازدید از این کشورها و دیدار با سران مذهبی و سیاسی آن‌ها، مشاهده کردم که تساهل و تسامح در میان پیروان ادیان و مختلف در این کشورها در سطح بسیار بالایی وجود دارد و دلیل آن، وجود تصوف در این کشورها است.

وی ادامه داد: تصوف در نقطه مقابل جریان های تندرو است و داعیه تحمل و همزیستی دارد، این همان‌ چیزی است که دانشگاه ادیان و مذاهب در پی آن است و همواره در این راستا گام برداشته‌ایم و تفاهم‌نامه‌های مختلفی با دانشگاه‌های دیگر کشورهای جهان به امضا رسانده‌ایم و معتقدیم گفت‌وگو بهترین راه برای تعامل است، هدف ما حل مشکلاتی است که به نام دین برای بشریت به وجود آمده است.

وی افزود: هم‌اکنون دانشگاه ادیان و مذاهب در این زمینه در جهان مطرح است،‌ به طوری که حتی گروه‌های توریستی خارجی نیز از دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان یکی از مراکز مورد بازدید خود استقبال می‌کنند و از نزدیک با فعالیت‌های این دانشگاه آشنا می‌شوند. درهای این دانشگاه به روی تمام دانشجویان مسلمان و غیرمسلمان باز است.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha