جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار رئیس مجلس ملی پاکستان با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ ایاز صادق با اشاره به توطئه غرب در زمینه اسلام هراسی گفت: جامعه بین الملل نمی خواهد شاهد ایران و پاکستان قوی به عنوان کشوری اسلامی در منطقه و جهان باشد، لذا اتحاد ما می تواند ناکامی غرب را در پی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» سردار ایاز صادق رئیس مجلس ملی پاکستان در دیدار با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار شد، گفت: اهمیت شهر قم و حضرت معصومه(س) برای ما این است که از فرودگاه به این شهر مقدس آمدیم.

وی گفت: از قم تشکر می کنم به خاطر شناساندن اسلام حقیقی به جوامع اسلامی؛ ولی  کسانی که از نام اسلام برای مقاصد تروریستی استفاده می کنند، مسلمان نیستند؛ لذا دانش بهترین روش برای مقابله با این فعالیت های ضد اسلامی و تروریستی است.

ایاز صادق در ادامه گفت: دانشجویان در قم آموزش اسلامی را به شیوه صحیح تجربه می کنند نه اسلامی که تکفیری ها به جوانان می آموزند.

وی به بیان اهمیت دو کشور در منطقه پرداخت و ابراز داشت: کشور ایران مهمترین کشور در منطقه می باشد؛ چرا که شامل ارزش های اسلامی علمی است که در خود دارد؛ لذا کشور پاکستان به جهت همسایه بودن و مشترکات اعتقادی و موارد بسیار، می تواند با همکاری در منطقه و توسعه زیرساخت های علمی خود موثر باشد.

رئیس مجلس ملی پاکستان گفت: خوشبختانه  این دو کشوردر زمینه مهمان نوازی از زوار و دانشجویان به خوبی حرکت کرده اند؛ اما در زمینه اقتصادی حرکتی انجام نشده، لذا ایران و پاکستان باید بهترین شرکای اقتصادی می بودند که این امر محقق نشده است؛ بنابراین سفر به ایران به دعوت دکتر لاریجانی بود که در دیدارها سعی بر تقویت روابط بین دو کشور را خواهیم داشت.

وی با اشاره به توطئه غرب  در زمینه اسلام هراسی ابراز داشت: جامعه بین الملل نمی خواهد شاهد ایران و پاکستان قوی به عنوان کشور اسلامی در منطقه  و جهان باشد، لذا اتحاد ما می تواند ناکامی غرب را در پی داشته باشند و عمده سفر من نیز این امر  می باشد.

وی در پایان با اهمیت خواندن مسئله کشمیر ابراز داشت: متاسفان مسئله کشمیر بین هند و پاکستان حل نشده و امیدواریم حل شود؛ چرا  که مسلمانان کشمیر بیرحمانه در حملات نژاد پرستانه کشته می شوند و امت اسلامی باید سعی کند در این زمینه در سازمان ملل در حل قضیه کشمیر کمک  نماید.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha