پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید حبیب الله موسوی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به ساماندهی ۱۰۰۰ روحانی کرمانشاهی برای تشویق مردم به حضور در انتخابات، گفت: روشنگری و انتخاب اصلح، ادای دین به امام(ره)، شهدا، انقلاب و مقام معظم رهبری است.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین سیدحبیب الله موسوی، صبح امروز در جمع روحانیون و طلاب شهرستان سرپل ذهاب، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) با بیان این که سیره و روش زندگی ائمه اطهار(ع) می تواند بهترین الگو برای بشریت و روحانیت در عصر و زمانی باشد، گفت: از صفات امام کاظم(ع) درس های زیادی می توان گرفت؛ از جمله این که آن امام همام را به عنوان "اتم" در همه ابواب شناخته اند؛ و البته به برخی صفات برجسته این امام همام می شود اشاره کرد.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه در ادامه افزود: از جمله صفات شاخص امام کاظم(ع) می توان به صبر، کظم غیض و تحمل مخالف اشاره کرد؛ همیشه نیتی خیرخواهانه و نصیحت گرا داشتند و در مقابل سختی ها و بلایا صبور بودند و در عین حال در نشر معارف دینی و صراط مستقیم لحظه ای درنگ نمی کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با بیان این که از درس های آموزنده در زندگانی امام کاظم(ع) که می توان در سبک زندگی از آن استفاده کرد، اهمیت به ازدیاد نسل و تعدد اولاد است، گفت: در یک زندگی اسلامی، تکثر اولاد به خودی خود، باعث ترقی فرزندان می شود.

وی در ادامه به انتخابات پیش رو نیز اشاره کرد و گفت: روشنگری و انتخاب اصلح، ادای دین به امام(ره)، شهدا، انقلاب و مقام معظم رهبری است، زیرا به اعتقاد بنده، انتخابات هم برای دفع از نظام اسلامی بلاست و هم جلب رضای خداوند است. چرا که اگر مردم از دوران 4 ساله ریاست جمهوری شخصی ناراضی باشند، به جای اینکه به اصل حکومت و نظام انتقاد کنند، نهایتا ابراز نارضایتی را از شخص خاصی خواهند نموذ و طیف و گروه دیگری را انتخاب می کنند.

مدیر حوزه علمیه کرمانشاه خاطرنشان کرد: بر مبنای فرمایشات رهبر معظم انقلاب و وصایای حضرت امام خمینی(ره) بیان شاخص های اصلح باید همواره مورد توجه باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای تشویق و ترغیب مردم برای حضور در انتخابات، نزدیک به هزار مبلغ و روحانی در استان کرمانشاه آمادگی کامل دارند تا فرامین امام راحل و مقام عظمای ولایت را اجرا کرده و با تبیین انتخاب اصلح، مردم را به حضور پرشور در پای صندوق های رأی دعوت کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha