جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 413769
۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶
حرم رضوی

حوزه/ همزمان با ایام شهادت امام کاظم(ع)، بارگاه منور رضوی رخت عزا بر تن کرد و صحن و سرای این حرم قدسی مملو از زائران عزادار شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، در آستانه فرارسیدن سالروز شهادت هفتمین امام شیعیان حضرت کاظم(ع)، پرچم گنبد منور رضوی تعویض و جای جای صحن و سرای حضرت رضا(ع) نیز با کتیبه های عزا و پارچه های مشکی، پوشیده شده است.

به مناسبت این سوگ عظیم ویژه برنامه­های عزاداری در ساعات گوناگون شبانه روز در حرم مطهر رضوی برگزار می­شود و اکنون نیز زائران زیادی به صورت گروهی و فردی وارد این بارگاه ملکوتی شده ­اند تا ضمن اقامه عزا و سوگواری، شهادت جانسوز حضرت کاظم(ع) را خدمت فرزند برومندشان امام رضا(ع) تسلیت عرض کنند.

از مهم­ترین برنامه­ های شب شهادت امام کاظم(ع) می­توان به برنامه رواق امام خمینی(ره) اشاره کرد که از پس از نماز مغرب و عشاء با قرائت زیارت امین الله و روضه خوانی آغاز خواهد شد.

مداحی، سینه زنی، سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین صدیقی و قرائت زیارت جامعه از دیگر برنامه ­های شب شهادت حضرت کاظم(ع) به شمار می رود که تا لحظات دیگر با حضور خیل عظیمی از عاشقان و دلدادگان ساحت قدسی اهل بیت(ع) در حرم رضوی آغاز خواهد شد.

یادآور می­ شود: همزمان با روز شهادت نیز ویژه برنامه‌ عزاداری از ساعت 10 صبح الی 14 برگزار می‌شود، که در آن آیت الله علم الهدی و حجت الاسلام والمسلمین پناهیان به ایراد سخنرانی و در ادامه مداحان و ذاکران خانواده عصمت و طهارت(ع) در سوگ شهادت امام کاظم(ع) به مدیحه و روضه خوانی خواهند پرداخت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha