جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آتش سوزی در مسجد نیویورک خسارات سنگینی به بار آورد

حوزه/آتش سوزی در یکی از ساختمان‌های نیویورک منجر به خسارات سنگین به ساختمان مسجد و یک اغذیه فروشی مجاور شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از newyork، آتش سوزی در مسجدی در بروکلین واقع در شهر نیویورک آمریکا، خسارات قابل توجهی به بار آورده و یک اغذیه فروشی که در همسایگی این مسجد قرار داشت نیز در شعله‌های آتش سوخت.

آتش نشانان در ساعت 6 صبح روز شنبه برای اطفای حریق به این منطقه اعزام شدند. این ساختمان شامل مسجد جامع بروکلین برادوی، مرکز اسلامی و یک اغذیه فروشی سانشاین اکسپرس بوده است.

گفته می‌شود آتش سوزی از اغذیه فروشی در طبقه اول شروع شده و به مسجد کشیده شده است. دود سنگین ناشی از آتش درحالی به طبقه بالا و به مسجد رسیده‌ که نمازگزاران در رکعت‌ پایانی نماز جماعت ایستاده بودند. در این سانحه تمامی کتب و اثاثیه داخل مسجد به طور کامل نابود شدند.

کاسین قاسم که از سال 2012 در ساختمان تجاری خانوادگی به کار مشغول بوده، زمانی که به سمت مغازه در حرکت بوده شعله‌های آتش را می‌بیند.

قاسم در این باره گفت: مثل یک کابوس می‌ماند.

اسموگلاز حسین مدیر این مسجد نیز گفت: اکنون چنان احساس درماندگی می‌کنیم گویی در خیابان رها شده‌ایم.

حسین افزود: این بسیار وحشتناک است! این یک فاجعه است. مردم از من می‌پرسند که قرار است کجا نماز بخوانیم! و من با درماندگی جواب می‌دهم: نمی‌دانم!

این مسجد در سال 2004 تاسیس شده بود و 250 نمازگزار داشت که اکنون برای برگزاری مراسم‌های مذهبی، به ویژه مراسم ماه مبارک رمضان که در هفته‌های آتی آغاز می‌شود، نیاز به پیدا کردن مکان جدیدی دارند.

در این حادثه آتش سوزی کسی آسیب ندیده و به گفته بخش تحقیقات و بازرسی اداره آتش نشانی نیویورک، تحقیقات درباره علت این حریق آغاز شده است. هنوز معلوم نیست که آیا آغاز آتش‌سوزی تعمدی بوده است یا خیر.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha